Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag har tänkt att införskaffa mig en Garmin Vivosmart small:

http://www.netonnet.se/art/personvard/halsa-och-avkoppling/sportarmband/garmin-vivosmartsmall/209959.4832/

Det jag undrar nu är om någon har erfarenhet av denna? Och om någon vet om det

Lättast är att installera Garmin connect appen i din mobil så synkas all info via bluetooth till telefonen och då får du den automatisk rätt in i connect. Garmin har dock haft jätte problem med en stabil uppkoppling mellan bandet och telefon. Upplever d

Det finns inga data från bandet som går att ladda ner till funbeat. Det finns ju inga pass i vivosmart-bandet att ladda ner! (såvitt jag vet)

Det går att välja sport aktivitet och manuellt spela in träningspass med Vivosmart (på samma sätt som med en puls klocka med start och stop). Efter avslutat träningspass registreras info som ett träningspass i Garmin Connect via sync i appen. Den info som

Ok, då hade jag fel.

Okej. Tack för informationen. Går det att logga rundan på något sätt? Det vill säga att man kan se hur man sprungit/cyklat?

Nipp. Eftersom det inte finns någon GPS i Vivosmart. Enda den loggar i form av rörelse är antalet steg du tag. Om det är vart du varit och hur fort du till exempel hur fort du sprungit du är ute efter är det nog en pulsklocka med GPS du ska titta på.