Quote from Guest on 16 September 2011, 06:37Det är inte helt ovanligt att jag ger bilister fingret eller hötter med näven, men i förrgår behövde jag be en bilist om ursäkt och insåg att jag inte har någon gest för det. Någon som har något tips?
Det är inte helt ovanligt att jag ger bilister fingret eller hötter med näven, men i förrgår behövde jag be en bilist om ursäkt och insåg att jag inte har någon gest för det. Någon som har något tips?
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 06:47Du får väl blinka som bilisterna 😉
Eller så brukar jag lyfta handen och visa. Kolla på tennisspelare gör när de vinner en boll med tur.
Du får väl blinka som bilisterna 😉
Eller så brukar jag lyfta handen och visa. Kolla på tennisspelare gör när de vinner en boll med tur.
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:00Vifta med tungan.
Vifta med tungan.
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:30Ja, det har jag länge funderat på som yrkesförare. Jag brukar vifta med handen som Asterix och Obelix gör.
Ja, det har jag länge funderat på som yrkesförare. Jag brukar vifta med handen som Asterix och Obelix gör.
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:41Man lyfter handen som om man räckte upp den i skolan men drar ner den innan den kommit ända upp och lägger den på bröstet.
Man får inte se sur eller arg ut utan man ska se ångerfull ut. Lyftet indikerar "ah, jag förstår vad jag gjort" och gör att den du
Man lyfter handen som om man räckte upp den i skolan men drar ner den innan den kommit ända upp och lägger den på bröstet.
Man får inte se sur eller arg ut utan man ska se ångerfull ut. Lyftet indikerar "ah, jag förstår vad jag gjort" och gör att den du
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 07:59Huvudet lite på sne (typ visa halsen) och samtidigt vinkla en handen utåt (typ visa handleden) samt passande min på ansiktet.
Huvudet lite på sne (typ visa halsen) och samtidigt vinkla en handen utåt (typ visa handleden) samt passande min på ansiktet.
Quote from Rasmus Olsson on 16 September 2011, 08:02Det här kräver lite illustrationer tycker jag.
Det här kräver lite illustrationer tycker jag.
Quote from Mikaela Lexén on 16 September 2011, 08:05På 90-talet hade bilisterna i Tyskland ett tecken.
Tre fingrar ( pek-, lång- och ringfinger ) pekandes åt sidan. Betydde "E" för Entschuldige ( förlåt )
Kanske något att försöka införa?Vet inte om de fortfarande använder det, då jag inte har sett det d
På 90-talet hade bilisterna i Tyskland ett tecken.
Tre fingrar ( pek-, lång- och ringfinger ) pekandes åt sidan. Betydde "E" för Entschuldige ( förlåt )
Kanske något att försöka införa?
Vet inte om de fortfarande använder det, då jag inte har sett det d
Quote from Rasmus Olsson on 16 September 2011, 08:07Pekfinger och långfinger ihop uppsträckta gör väl präster? Som en slags välsignelse.. (tänker högt innan första koppen kaffe gör verkan)
Pekfinger och långfinger ihop uppsträckta gör väl präster? Som en slags välsignelse.. (tänker högt innan första koppen kaffe gör verkan)
Quote from Funbeat user on 16 September 2011, 08:56Stämmer Bruse 🙂
Stämmer Bruse 🙂