Quote from Guest on 29 May 2010, 17:21Hej!
Jag är lite sugen på en klocka med GPS för löp och cykelträning, plus höjdmätare. Men jag vill veta säkert att den jag köper ska gå att använda till min mac, är det någon som har erfarenhet av ex Garmin Forerunner 305 och mac? Det står PC på informa
Hej!
Jag är lite sugen på en klocka med GPS för löp och cykelträning, plus höjdmätare. Men jag vill veta säkert att den jag köper ska gå att använda till min mac, är det någon som har erfarenhet av ex Garmin Forerunner 305 och mac? Det står PC på informa
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 17:31Jag använder min FR305 på mac med Garmin Training Center och det funkar finfint! Den senaste versionen av Training Center är betydligt bättre än tidigare så man faktiskt kan få ut lite av det också.
Ang höjdmätningen kan jag dock inte hjälpa dig.
Jag använder min FR305 på mac med Garmin Training Center och det funkar finfint! Den senaste versionen av Training Center är betydligt bättre än tidigare så man faktiskt kan få ut lite av det också.
Ang höjdmätningen kan jag dock inte hjälpa dig.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 18:02Garmin-klockorna har ingen barometrisk höjdmätare är därför inte tillförlitliga nog att använda i bergen. Så till det behöver du en annan klocka.
Garmin-klockorna har ingen barometrisk höjdmätare är därför inte tillförlitliga nog att använda i bergen. Så till det behöver du en annan klocka.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 20:39Varför kan inte allt finnas i samma? 🙂
Men får man info om hur många höjdmeter upp/ner rundan var på?
Varför kan inte allt finnas i samma? 🙂
Men får man info om hur många höjdmeter upp/ner rundan var på?
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 21:13Köp en Polar.
Köp en Polar.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 23:33Vet du om de funkar till mac? Bra höjdmätare?
Vet du om de funkar till mac? Bra höjdmätare?
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 01:57Garmin fungerar utmärkt till Mac. För att använda SportTracks installerades VMware Fusion. som också funkar utmärkt. Varför Polar?? När något annat kan funka så bra! (L) Skulle inte byta!
Garmin fungerar utmärkt till Mac. För att använda SportTracks installerades VMware Fusion. som också funkar utmärkt. Varför Polar?? När något annat kan funka så bra! (L) Skulle inte byta!
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 10:07Du får den infon från Garmin Malin men du kan inte lita på den eftersom den baseras på GPS. Du kan köra ett elevation correction-program i sporttracks efter rundan och få ett bättre värde. Vill du ha höjdmätning under rundan är det vissa modeller av polar
Du får den infon från Garmin Malin men du kan inte lita på den eftersom den baseras på GPS. Du kan köra ett elevation correction-program i sporttracks efter rundan och få ett bättre värde. Vill du ha höjdmätning under rundan är det vissa modeller av polar
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 12:32Det finns utmärkt programvara för mac. Till exempel Ascent pch rubiTrack. Så någon vm-ware grej behövs inte för den sakens skull. Det finns och drivisar till safari så du kan pumpa upp datat från din Garmin rakt in i tex funbeat.se utam elände med exporte
Det finns utmärkt programvara för mac. Till exempel Ascent pch rubiTrack. Så någon vm-ware grej behövs inte för den sakens skull. Det finns och drivisar till safari så du kan pumpa upp datat från din Garmin rakt in i tex funbeat.se utam elände med exporte
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 14:54Det finns en hel grupp med en massa problemlösning
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1883
Det finns en hel grupp med en massa problemlösning
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1883