Quote from Guest on 2 June 2010, 10:30Hej.
Ni som här på forumet kör med GI eller har minskat på intaget av kolhydrater har själv testat detta några veckor vikten rasar men känner att när jag springer så känns det lite stumt i benen finns ingen riktig kraft liksom,hur gör ni inför ett lopp t
Hej.
Ni som här på forumet kör med GI eller har minskat på intaget av kolhydrater har själv testat detta några veckor vikten rasar men känner att när jag springer så känns det lite stumt i benen finns ingen riktig kraft liksom,hur gör ni inför ett lopp t
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 10:40Jag försöker genomgående undvika snabba kolhydrater (högt GI), även direkt före eller efter ett träningspass, och har aldrig upplevt något negativt med det.
Däremot tror jag att om man drar ner kraftigt på kolhydratintaget att man mycket väl kan få dålig
Jag försöker genomgående undvika snabba kolhydrater (högt GI), även direkt före eller efter ett träningspass, och har aldrig upplevt något negativt med det.
Däremot tror jag att om man drar ner kraftigt på kolhydratintaget att man mycket väl kan få dålig
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 10:59Som Lars sa så innebär ju GI inte FÄRRE kolhydrater utan bara "bättre" så det skall inte vara något problem så länge du inte drar ner på intaget samtidigt. Då blir det en slags lågkolhydratdiet av det vilket är svårare att kombinera med träning.
Som Lars sa så innebär ju GI inte FÄRRE kolhydrater utan bara "bättre" så det skall inte vara något problem så länge du inte drar ner på intaget samtidigt. Då blir det en slags lågkolhydratdiet av det vilket är svårare att kombinera med träning.
Quote from Catharina Brattlin on 2 June 2010, 11:01Jag väljer också kolhydrater utefter deras glykemiska index beroende på när jag intar dem, och har inga problem med det vare sig på träning eller inför/under lopp. Jag tappar förvisso ingen vikt av det (tack o lov) men upplever att jag alltid har energi f
Jag väljer också kolhydrater utefter deras glykemiska index beroende på när jag intar dem, och har inga problem med det vare sig på träning eller inför/under lopp. Jag tappar förvisso ingen vikt av det (tack o lov) men upplever att jag alltid har energi f
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 12:36Jag äter LCHF sedan ett och ett halvt år. I början kände jag mig konstig i benen när jag sprang men det gick över efter en månad eller så. Sen var benen som vanligt.
Kolhydrater äter jag i form av grönsaker, nötter och mjölkprodukter.
Jag äter LCHF sedan ett och ett halvt år. I början kände jag mig konstig i benen när jag sprang men det gick över efter en månad eller så. Sen var benen som vanligt.
Kolhydrater äter jag i form av grönsaker, nötter och mjölkprodukter.
Quote from Jan Lundquist on 2 June 2010, 14:21Jag trodde inte man åt grönsaker och mjölkprodukter om man äter enligt LCHF?
Jag trodde inte man åt grönsaker och mjölkprodukter om man äter enligt LCHF?
Quote from Catharina Brattlin on 2 June 2010, 14:25Det gör man inte heller. Max 20 g kolhydrater är "tillåtet". Dvs två glas mjölk.
Men hemmasnickrade versioner finns, och de funkar ju att träna på iom den betydligt högre andelen kolhydrater från frukt, grönsaker och mjölkprodukter.
Det gör man inte heller. Max 20 g kolhydrater är "tillåtet". Dvs två glas mjölk.
Men hemmasnickrade versioner finns, och de funkar ju att träna på iom den betydligt högre andelen kolhydrater från frukt, grönsaker och mjölkprodukter.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 18:49@Stina och alla andra som inte visste det:
De allra flesta som äter lchf äter grönsaker.
Väldigt många som äter lchf äter mjölkprodukter: grädde, smör, ost, cremé fraiche osv.Alla som äter lchf äter en "hemsnickrad" variant vill jag påstå. Man får hit
@Stina och alla andra som inte visste det:
De allra flesta som äter lchf äter grönsaker.
Väldigt många som äter lchf äter mjölkprodukter: grädde, smör, ost, cremé fraiche osv.
Alla som äter lchf äter en "hemsnickrad" variant vill jag påstå. Man får hit
Quote from Elias Engqvist on 2 June 2010, 21:43Äter du 50g/dag kommer LCHF-polisen och tar dig!
Äter du 50g/dag kommer LCHF-polisen och tar dig!
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 21:55Low Competence High Fantasy?
Low Competence High Fantasy?