Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGillar du att cykla - gå med i en …
You need to log in to create posts and topics.

För cyklister i Uppsala med omnejd finns CK Uni.

Se mer info på: www2.idrottonline.se/default.aspx?id=209084

Jag vet inte hur det är för andra klubbar, och för den delen inte mer än lite andrahandsuppgifter för Fredrikshof, men deltagandet vid flera av Hofvets träningstillfällen har ökat markant detta år samtidigt som nya ställen har tillkommit. Torsdagen i Kris

En liten försynt fråga är förstås om det finns folk som har "vanliga" cyklar i klubbarna, dvs inte några hybrider, räsrar eller andra jehufordon. 😉 Låt säga... 5-växlade Svenssoncyklar? Ty redan där är jag annars diskvalificerad för klungcykleri. 😉

Jag får väl medge att jag aldrig har sett något annat än "jehucyklar" på våra träningar (Vallentuna CK), men till Lugna gruppen på torsdagar är man välkommen med vilken cykel som helst.

Tack Gunnar! Vilken hyvens klubb! 😉
Jag har en MTB också... men den har jävelgrova däck som är lite väl tunga att cykla på vägar med. *s*

Finns det någon klubb i Trollhättan/Vänersborgs-området som bedriver träning (för vanliga motionärer)?

Saknar en cykelklubb i Alingsås. Alingsås CK kör bara MTB, eller har jag fel? Och att åka in till Gbg varje gång man skall cykla är trist. Dessutom finns det finare rundor i Alingsås. Kanske dags att starta en ny klubb i Alingsås?

Nä de måste väl ändå ha landsvägscykling. Står följande på deras hemsida:

"Klubben har ingen organiserad egen träning vare sig för landsväg eller MTB"

Finns det inga klubbar i Vårgårda eller Lerum då? Då behöver du iaf inte åka så långt.

Kolla med Allebike, de borde veta vad som finns i trakten.

Både alingsås och vårgårda har lvg-klubbar.