Quote from Guest on 10 April 2013, 00:11hur länge bör man vänta innan man tränar efter att brutit handen?
fick inget direkt svar av läkaren men anser själv att man kanske ska ta det lugnt tills värsta smärtan lagt sig men sen när det inte gör ont bör man väll kunna springa om man undviker isflä
hur länge bör man vänta innan man tränar efter att brutit handen?
fick inget direkt svar av läkaren men anser själv att man kanske ska ta det lugnt tills värsta smärtan lagt sig men sen när det inte gör ont bör man väll kunna springa om man undviker isflä
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 00:21Är du gipsad är det väl bara att köra till smärtgränsen så länge du inte vurpar och landar på den.
Är du gipsad är det väl bara att köra till smärtgränsen så länge du inte vurpar och landar på den.
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 01:36Springer du med handen? När jag bröt några ben i ena handen och fick operera och gipsa, så både författade jag en uppsats, med båda händerna, och fortsatte att träna löpning som vanligt. Folk är så "ja, jag skulle vilja träna, bara jag kan bli av med X fö
Springer du med handen? När jag bröt några ben i ena handen och fick operera och gipsa, så både författade jag en uppsats, med båda händerna, och fortsatte att träna löpning som vanligt. Folk är så "ja, jag skulle vilja träna, bara jag kan bli av med X fö
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 08:07Jag skulle vänta några dagar-1 vecka men definitivt tills det gör minde ont. Finns en liten risk att handen sväller under löpningen, men det har du säkert fått ett träningsprogram för..
Jag skulle vänta några dagar-1 vecka men definitivt tills det gör minde ont. Finns en liten risk att handen sväller under löpningen, men det har du säkert fått ett träningsprogram för..
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 10:19JAg körde på som vanligt när jag bröt och opererade handleden. Var lite rädd att jag skulle halka och behöva ta emot mig med handen men annars var det bara skönt.
JAg körde på som vanligt när jag bröt och opererade handleden. Var lite rädd att jag skulle halka och behöva ta emot mig med handen men annars var det bara skönt.
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 22:39nä jag springer inte med handen men den hänger ju med och pulserar. testade en km dagen efter och känner att jag väntar på att det känns bättre. på motionärsnivå prioriterar jag att det känns bra och är skönt att springa.
enligt läkaren jag pratade med
nä jag springer inte med handen men den hänger ju med och pulserar. testade en km dagen efter och känner att jag väntar på att det känns bättre. på motionärsnivå prioriterar jag att det känns bra och är skönt att springa.
enligt läkaren jag pratade med
Quote from Funbeat user on 10 April 2013, 22:53Precis som Micke sa: Är du gipsad är det bara ut o köra och hålla dig på benen. Jag bröt handen förra vintern och fick gipsa men kunde köra på som vanligt, även orientering. Men som sagt, gör det för ont får du inte så mycket njutning i passet...
Precis som Micke sa: Är du gipsad är det bara ut o köra och hålla dig på benen. Jag bröt handen förra vintern och fick gipsa men kunde köra på som vanligt, även orientering. Men som sagt, gör det för ont får du inte så mycket njutning i passet...
Quote from Funbeat user on 11 April 2013, 15:27Jag bröt handleden i höstas och då sa dom att jag skulle vänta 1,5 månad med löpning pga armrörlsen som uppstår när du springer kunde göra så att benet i handleden blev uttöjt och felläkt.
Jag bröt handleden i höstas och då sa dom att jag skulle vänta 1,5 månad med löpning pga armrörlsen som uppstår när du springer kunde göra så att benet i handleden blev uttöjt och felläkt.
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 08:47Själva frakturen i en bruten arm kan ju skilja från fall till fall. Det bästa är nog att lyssna på den läkare som vet hur din fraktur ser ut.
Själva frakturen i en bruten arm kan ju skilja från fall till fall. Det bästa är nog att lyssna på den läkare som vet hur din fraktur ser ut.