Quote from Guest on 7 May 2014, 11:03Jag har länge kört med iPhone5 och Runkeeper och det har fungerat mycket bra för mig. Visst vid enskilda tillfällen så blir det lite fel i Runkeeper men om man redan har telefonen så är det en billig lösning. Upp till 6 timmar är inga problem med batterit
Jag har länge kört med iPhone5 och Runkeeper och det har fungerat mycket bra för mig. Visst vid enskilda tillfällen så blir det lite fel i Runkeeper men om man redan har telefonen så är det en billig lösning. Upp till 6 timmar är inga problem med batterit
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 11:13Jag använder Garmin 910xt, 20H batteritid för under 3 000:- på Netonnet och är väldigt nöjd. Den har alla funktioner jag behöver, och en hel del extra.
Jag använder Garmin 910xt, 20H batteritid för under 3 000:- på Netonnet och är väldigt nöjd. Den har alla funktioner jag behöver, och en hel del extra.
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 11:26Tack Annica, det är definitivt ett alternativ, jag hade missat att den hade 20 h batteritid.
Tack Annica, det är definitivt ett alternativ, jag hade missat att den hade 20 h batteritid.
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 11:27Simmar eller cyklar du något? Tänkte om du kanske skulle ha nytta av multisportfunktionerna klockan har, dem använder inte jag som bara springer.
Simmar eller cyklar du något? Tänkte om du kanske skulle ha nytta av multisportfunktionerna klockan har, dem använder inte jag som bara springer.
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 11:48Du kan ju titta på Pebble också fast då behöver du ha med dig din iphone i fickan.
Den kostar en dryg tusing.
Du kan ju titta på Pebble också fast då behöver du ha med dig din iphone i fickan.
Den kostar en dryg tusing.
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 12:17Jag har bara gjort ett längre lopp (Öppet spår i år) och då hade jag ett batteripack med mig till min iPhone. Kommer göra detsamma till Vättern Runt senare i år. För löpning hade jag nog gjort samma sak men valt ett lite mindre batteri, jag tog helt enkel
Jag har bara gjort ett längre lopp (Öppet spår i år) och då hade jag ett batteripack med mig till min iPhone. Kommer göra detsamma till Vättern Runt senare i år. För löpning hade jag nog gjort samma sak men valt ett lite mindre batteri, jag tog helt enkel
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 12:31Garmin 310XT är lite enklare än 910XT, men den är fortfarande bra och ger dig 20h batteritid för ca 2000kr.
Oavsett vad det kommer för nya klockor tänker jag behålla min 310XT så länge den fungerar.
Tidigare hade jag en enkel GPS-logger som jag fick me
Garmin 310XT är lite enklare än 910XT, men den är fortfarande bra och ger dig 20h batteritid för ca 2000kr.
Oavsett vad det kommer för nya klockor tänker jag behålla min 310XT så länge den fungerar.
Tidigare hade jag en enkel GPS-logger som jag fick me
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 13:02Toppen tack, bra att det finns alternativ och att både 310/910 har så bra batteritid. Nej jag springer bara idag och planen är nog att fortsätta med det annars låter det som ett bra argument för att skaffa en klocka. Ska definitivt kolla in Garmin mer nog
Toppen tack, bra att det finns alternativ och att både 310/910 har så bra batteritid. Nej jag springer bara idag och planen är nog att fortsätta med det annars låter det som ett bra argument för att skaffa en klocka. Ska definitivt kolla in Garmin mer nog
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 13:27Jag kör trådlös överföring till GC med ANT+, det gör den automatiskt. Hur smidigt som helst, det har bara bråkat en gång och då tror jag det berodde på att klockan var proppfull och hade börjat skriva över gamla pass. Man ska nog rensa sin klocka lite of
Jag kör trådlös överföring till GC med ANT+, det gör den automatiskt. Hur smidigt som helst, det har bara bråkat en gång och då tror jag det berodde på att klockan var proppfull och hade börjat skriva över gamla pass. Man ska nog rensa sin klocka lite of
Quote from Lisa Bringhed on 7 May 2014, 14:05Jag är väldigt missnöjd med min 910XT, pulsmätningen funkar bristfälligt trots byte till polars pulsband. Barometerhöjdmätningen är godtycklig, under all kritik.
Men om GPS spåret är det du prioriterar funkar den bra.
Jag är väldigt missnöjd med min 910XT, pulsmätningen funkar bristfälligt trots byte till polars pulsband. Barometerhöjdmätningen är godtycklig, under all kritik.
Men om GPS spåret är det du prioriterar funkar den bra.