Quote from Guest on 2 January 2012, 19:33Jag har en Garmin Forerunner 305 och har märkt att när jag pluggar in klockan i datorn för att lägga in träningspasset här på Funbeat adderar klockan ibland (inte alltid) några hundra meter eller till och med någon kilometer till min distans.
Även när jag
Jag har en Garmin Forerunner 305 och har märkt att när jag pluggar in klockan i datorn för att lägga in träningspasset här på Funbeat adderar klockan ibland (inte alltid) några hundra meter eller till och med någon kilometer till min distans.
Även när jag
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 19:43Det är inte klockan som lägger till, det är funbeat som i vissa lägen tar streckan ifrån Google maps som den lägger spåret på.
Det är inte klockan som lägger till, det är funbeat som i vissa lägen tar streckan ifrån Google maps som den lägger spåret på.
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 21:13Jag minns en lång och upphetsad debatt i ämnet, men jag hittar den inte nu...
Jag minns en lång och upphetsad debatt i ämnet, men jag hittar den inte nu...
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 08:21För mig drar Funbeat alltid av några meter. Men jag har något svagt minne av att när jag körde med autopaus på så fick jag påslag av meter istället.
För mig drar Funbeat alltid av några meter. Men jag har något svagt minne av att när jag körde med autopaus på så fick jag påslag av meter istället.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 11:33När jag uppdaterade min klocka blev det nästan ingen diff alls efteråt mellan klocka/FB.
När jag uppdaterade min klocka blev det nästan ingen diff alls efteråt mellan klocka/FB.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 18:16Jag har för mig att det är nått med att Funbeat tar sträckan utifrån kartan som blir på Funbeat och inte från klockan så då stämmer det inte. Det blir speciellt en massa fel om man t.ex. pausat klockan, gått x antal meter och sedan slår på tidtagningen ig
Jag har för mig att det är nått med att Funbeat tar sträckan utifrån kartan som blir på Funbeat och inte från klockan så då stämmer det inte. Det blir speciellt en massa fel om man t.ex. pausat klockan, gått x antal meter och sedan slår på tidtagningen ig
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 18:24Sammanlagt för 2011 blev diffen för mej ca 5,5mil !
och då har jag inte klockan på tävlingarna
Så det blir ju en hel del, men jag tror nog att den uppladdade (alltså funbeats) avstånd bör vara mer rätt
Sammanlagt för 2011 blev diffen för mej ca 5,5mil !
och då har jag inte klockan på tävlingarna
Så det blir ju en hel del, men jag tror nog att den uppladdade (alltså funbeats) avstånd bör vara mer rätt
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 18:39Men om man tittar på Mariehs pass så ser man att det händer skumma saker. Mellan km 6 och 7 verkar klockan tappat kontakten helt, är ju ett flera hundratals-meter långt rakt streck. Tvärs genom hus och hem. Inte undra på att det kan bli fel då.
Regel No
Men om man tittar på Mariehs pass så ser man att det händer skumma saker. Mellan km 6 och 7 verkar klockan tappat kontakten helt, är ju ett flera hundratals-meter långt rakt streck. Tvärs genom hus och hem. Inte undra på att det kan bli fel då.
Regel No
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 20:29Tittade först nu på hennes spår.
Detta är ett typexempel på vad som kan hända
Förmodligen har klockan av någon anledning som vi inte behöver gå in på slutat registrera sträckan. När man sedan för över datat till funbeat så vill det kartprogrammet sammanfo
Tittade först nu på hennes spår.
Detta är ett typexempel på vad som kan hända
Förmodligen har klockan av någon anledning som vi inte behöver gå in på slutat registrera sträckan. När man sedan för över datat till funbeat så vill det kartprogrammet sammanfo
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 21:16Om man stoppar klockan och sedan startar den igen, utan att göra reset emellan, kommer det att registreras som ett pass och funbeat kommer att räkna med den sträcka som man eventuellt har förflyttat sig medan klockan har varit avstängd.
Vilket kan bli li
Om man stoppar klockan och sedan startar den igen, utan att göra reset emellan, kommer det att registreras som ett pass och funbeat kommer att räkna med den sträcka som man eventuellt har förflyttat sig medan klockan har varit avstängd.
Vilket kan bli li