Quote from Guest on 2 January 2012, 19:33Jag har en Garmin Forerunner 305 och har märkt att när jag pluggar in klockan i datorn för att lägga in träningspasset här på Funbeat adderar klockan ibland (inte alltid) några hundra meter eller till och med någon kilometer till min distans.
Även när jag
Jag har en Garmin Forerunner 305 och har märkt att när jag pluggar in klockan i datorn för att lägga in träningspasset här på Funbeat adderar klockan ibland (inte alltid) några hundra meter eller till och med någon kilometer till min distans.
Även när jag
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 19:43Det är inte klockan som lägger till, det är funbeat som i vissa lägen tar streckan ifrån Google maps som den lägger spåret på.
Det är inte klockan som lägger till, det är funbeat som i vissa lägen tar streckan ifrån Google maps som den lägger spåret på.
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 21:13Jag minns en lång och upphetsad debatt i ämnet, men jag hittar den inte nu...
Jag minns en lång och upphetsad debatt i ämnet, men jag hittar den inte nu...
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 08:21För mig drar Funbeat alltid av några meter. Men jag har något svagt minne av att när jag körde med autopaus på så fick jag påslag av meter istället.
För mig drar Funbeat alltid av några meter. Men jag har något svagt minne av att när jag körde med autopaus på så fick jag påslag av meter istället.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 11:33När jag uppdaterade min klocka blev det nästan ingen diff alls efteråt mellan klocka/FB.
När jag uppdaterade min klocka blev det nästan ingen diff alls efteråt mellan klocka/FB.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 18:16Jag har för mig att det är nått med att Funbeat tar sträckan utifrån kartan som blir på Funbeat och inte från klockan så då stämmer det inte. Det blir speciellt en massa fel om man t.ex. pausat klockan, gått x antal meter och sedan slår på tidtagningen ig