Quote from Guest on 18 July 2011, 08:06Vilken av dessa inställningar ger mest exakt registrering. Smart inspelning eller varje sekund?
Vilken av dessa inställningar ger mest exakt registrering. Smart inspelning eller varje sekund?
Quote from Elias Engqvist on 18 July 2011, 08:16Jag tror inte man kan välja det!?
Jag tror inte man kan välja det!?
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 08:21Jo nu med senaste firmwaren till 310 finns det valet.
Jo nu med senaste firmwaren till 310 finns det valet.
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 09:42Svaret är nog att det beror på lite. 1s registrering ger dig fler mätpunkter att göra analys på och är sannolikt bättre om det är mycket slingrigt, typ orientering.
Smart recording ger dig precis samma data i de flesta vanligare fall och du får plats med
Svaret är nog att det beror på lite. 1s registrering ger dig fler mätpunkter att göra analys på och är sannolikt bättre om det är mycket slingrigt, typ orientering.
Smart recording ger dig precis samma data i de flesta vanligare fall och du får plats med
Quote from Elias Engqvist on 18 July 2011, 10:05Peter: Oops, det hade jag missat!
Peter: Oops, det hade jag missat!
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 15:18Beror på. Om det sker många/tvära vändningar i banan eller puls, ex beep-test, segeltävlingar, vändningar 180 grader med cykel, intervaller osv, så är "smart recording" inte så detaljrika. Att se ens maxpuls eller rätt vändpunkt går inte, pulskurvorna kan
Beror på. Om det sker många/tvära vändningar i banan eller puls, ex beep-test, segeltävlingar, vändningar 180 grader med cykel, intervaller osv, så är "smart recording" inte så detaljrika. Att se ens maxpuls eller rätt vändpunkt går inte, pulskurvorna kan
Quote from Funbeat user on 18 July 2011, 20:13Å andra sidan så ger 1 sek inställningen ofta för lång distans på ställen som t.ex. funbeat som bara tar och mäter distans rakt mellan varje punkt. Detta eftersom onoggrannheten i varje punkt blir en faktor som läggs till. Det är alltså en fråga vad man v
Å andra sidan så ger 1 sek inställningen ofta för lång distans på ställen som t.ex. funbeat som bara tar och mäter distans rakt mellan varje punkt. Detta eftersom onoggrannheten i varje punkt blir en faktor som läggs till. Det är alltså en fråga vad man v
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 16:48Hur ställer man in det valet?
Hur ställer man in det valet?
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 21:39Inställningar / System / Dataregistrering välj smart inspelning eller varje sekund Enter
Inställningar / System / Dataregistrering välj smart inspelning eller varje sekund Enter
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 20:00Kanon, tack!
Tror jag letade igenom varje vrå, men den missade jag visst.
Kanon, tack!
Tror jag letade igenom varje vrå, men den missade jag visst.