Quote from Guest on 12 October 2011, 22:24Jag har en Garmin forerunner 210, köpt i september. Tycker den är riktigt bra, men funderar om det verkligen ska ta så lång tid att lokalisera satelliten..upp till 5-7 minuter.
Jag har uppdaterat den nu, och hoppas att det ska hjälpa. Har inte hunnit pro
Jag har en Garmin forerunner 210, köpt i september. Tycker den är riktigt bra, men funderar om det verkligen ska ta så lång tid att lokalisera satelliten..upp till 5-7 minuter.
Jag har uppdaterat den nu, och hoppas att det ska hjälpa. Har inte hunnit pro
Quote from Funbeat user on 12 October 2011, 22:34Jo, det tar rätt lång tid. Jag brukar slå på klockan och låta den ligga i fönstret under tiden jag byter om.
Jo, det tar rätt lång tid. Jag brukar slå på klockan och låta den ligga i fönstret under tiden jag byter om.
Quote from Camilla Höög on 13 October 2011, 05:40Om du slår på klockan på samma plats som du avslutade ditt förra pass så går det avsevärt mycket snabbare att starta upp.
Se till att klockan är helt stilla när den söker. Det går snabbare än om du går omkring med den på armen.
Om du slår på klockan på samma plats som du avslutade ditt förra pass så går det avsevärt mycket snabbare att starta upp.
Se till att klockan är helt stilla när den söker. Det går snabbare än om du går omkring med den på armen.
Quote from Funbeat user on 24 October 2011, 23:02Tack för info, då är det inte bara min som gör så! Hur gör ni om den inte hittar satelliten alls? Så irriterande när det tar sån tid att lokaliser igen...
Tack för info, då är det inte bara min som gör så! Hur gör ni om den inte hittar satelliten alls? Så irriterande när det tar sån tid att lokaliser igen...
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 06:18"Hur gör ni om den inte hittar satelliten alls?"
Då går jag ut och lägger ifrån mig klockan på en plats med fri sikt uppåt.
"Hur gör ni om den inte hittar satelliten alls?"
Då går jag ut och lägger ifrån mig klockan på en plats med fri sikt uppåt.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 07:38Samma här. När jag reser och bor i lgh/hotell med för mycket byggnad ovanför så väntar jag helt enkelt med att slå på klockan tills jag kommer ut. Då stretchar jag ute istället för inne, helt enkelt.
Jag tror man kan spara position, så en bestämning sen
Samma här. När jag reser och bor i lgh/hotell med för mycket byggnad ovanför så väntar jag helt enkelt med att slå på klockan tills jag kommer ut. Då stretchar jag ute istället för inne, helt enkelt.
Jag tror man kan spara position, så en bestämning sen
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 07:46Klockan kommer ihåg det själv. Har man använt den nyligen på samma plats går det fortare eftersom den cachar information om satelliterna.
Klockan kommer ihåg det själv. Har man använt den nyligen på samma plats går det fortare eftersom den cachar information om satelliterna.
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 08:34Om du befinner dig på samma ställe & låter klockan ligga still så låter 5-7 min inte normalt, borde snarare vara 1-2 min.
(Med still menar jag att du tar av dig klocka & låter den ligga)
Om du befinner dig på samma ställe & låter klockan ligga still så låter 5-7 min inte normalt, borde snarare vara 1-2 min.
(Med still menar jag att du tar av dig klocka & låter den ligga)
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 11:05Kommer klockan ihåg positionen om jag kommer tillbaka till ett ställe efter att ha varit på annan ort?
Kommer klockan ihåg positionen om jag kommer tillbaka till ett ställe efter att ha varit på annan ort?
Quote from Funbeat user on 25 October 2011, 22:37Jag tog tid på min 310 idag, startade den på samma ställe som jag avslutade mitt förra pass.
Klar att köra på 28 sekunder.
Jag tog tid på min 310 idag, startade den på samma ställe som jag avslutade mitt förra pass.
Klar att köra på 28 sekunder.