Quote from Guest on 4 November 2012, 13:23Snackade med en gubbe igår om GPS klockor. Han sa att han hade sett ett test på tv om GPS klockor och hur tillförlitlig dom är. Han påstod att i testet hade dom kommit fram till att ingen klocka med GPS funktion fungerar och att dom är inte tillförlitlig.
Snackade med en gubbe igår om GPS klockor. Han sa att han hade sett ett test på tv om GPS klockor och hur tillförlitlig dom är. Han påstod att i testet hade dom kommit fram till att ingen klocka med GPS funktion fungerar och att dom är inte tillförlitlig.
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 13:33Det borde du kunna se på svtplay
Det borde du kunna se på svtplay
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 13:46Det var plus som testade GPS appar och hade med en Garmin klocka som referens. Den kom de fram till var sämst. Resultatet stämmer inte överens med min erfarenhet eller vad folk som dcrainmaker har visat i tester.
Det var plus som testade GPS appar och hade med en Garmin klocka som referens. Den kom de fram till var sämst. Resultatet stämmer inte överens med min erfarenhet eller vad folk som dcrainmaker har visat i tester.
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 16:09Ett av många exempel på att noggranheten normalt är mycket bättre än vad Plus säger finns t.ex i tråden www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1202271 som listar vad löpare fått för GPS-uppmätt distans på senaste Göteborgsvarvet. Motsvarande trådar
Ett av många exempel på att noggranheten normalt är mycket bättre än vad Plus säger finns t.ex i tråden http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1202271 som listar vad löpare fått för GPS-uppmätt distans på senaste Göteborgsvarvet. Motsvarande trådar
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 17:08Ett bra test av Plus med tanke på GPS-klockans onödighet att finnas 🙂
Ett bra test av Plus med tanke på GPS-klockans onödighet att finnas 🙂
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 17:29@Heff: Det där får du förklara mer.
Jag hoppas jag har missförstått dig, men det du skrev tolkar jag som att du personligen tycker att GPSklockor är onödiga och att du därför är glad för att det publiceras tester som går stick i stäv med de flesta GPSkl
@Heff: Det där får du förklara mer.
Jag hoppas jag har missförstått dig, men det du skrev tolkar jag som att du personligen tycker att GPSklockor är onödiga och att du därför är glad för att det publiceras tester som går stick i stäv med de flesta GPSkl
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 17:43Testet som Plusredaktionen gjorde, visar framförallt två saker:
1) De vet inget om mätning och felanalys, samt
2) Mäthjul kan ge stora fel på dåligt underlag.
Testet som Plusredaktionen gjorde, visar framförallt två saker:
1) De vet inget om mätning och felanalys, samt
2) Mäthjul kan ge stora fel på dåligt underlag.
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 18:17För att springa 5km på ett motions-spår behövs inte en GPS, ej heller på en bana... så min tolkning av det är att den är fullständigt onödig. 🙂
För att springa 5km på ett motions-spår behövs inte en GPS, ej heller på en bana... så min tolkning av det är att den är fullständigt onödig. 🙂
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 18:30Hej hå. Det finns faktiskt många som springer annat än 5 km på motionsspår eller på bana.
Håller med dig Heff att om man springer exakt samma runda varje gång så är GPS oftast onödig, om man bortser från att vissa får en mental kick av prylar och andra
Hej hå. Det finns faktiskt många som springer annat än 5 km på motionsspår eller på bana.
Håller med dig Heff att om man springer exakt samma runda varje gång så är GPS oftast onödig, om man bortser från att vissa får en mental kick av prylar och andra
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 06:18Jag håller helt med dig i vad du säger, Jan. (t+)
Jag reser en hel del i jobbet och med Garmin behöver jag aldrig fundera på att ha med karta när jag sticker iväg från hotellet i en okänd miljö.
Tidigare blev det oftast ut och tillbaka samma väg, nu k
Jag håller helt med dig i vad du säger, Jan. (t+)
Jag reser en hel del i jobbet och med Garmin behöver jag aldrig fundera på att ha med karta när jag sticker iväg från hotellet i en okänd miljö.
Tidigare blev det oftast ut och tillbaka samma väg, nu k