Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGPS-tracker på lopp
You need to log in to create posts and topics.

Då jag var nyfiken på TEC-löparna i helgen så saknade jag möjligheten att i realtid kunna följa var folk var. Varför används inte GPS-trackers som i realtid laddar upp position till webben?

Är det för dyrt? Finns det inga företag som tillhandahåller lösn

Supercoolt Peter, kan du inte berätta mer om det program du gjort för precis den lösning har jag funderat på under några år. Det jag vill kunna göra är:

1. kunna få anhöriga att se exakt var man är under lopp
2. Resedagbok: på en hemsida kunna se en trai

lösningen finns redan för iPhone med runkeeper (kollar runkeeper.com)
Kostar 75 kronor eller någe att ladda ner.

Ok.
Här kommer lite teknisk mumbo jumbo 🙂
Den lösning jag tog fram består av en massa olika delar inklusive en prototyp på en egenutvecklad tracker-hårdvara för personligt bruk och prototyper på hårdvara för bilbruk.
Jag utvecklade dessutom programvar

Jag vill tillägga innan någon anklagar mig för egenreklam:
Detta är ingen kommersiell lösning. Jag lade ner utvecklingen för många år sen och har idag ingen avsikt att sälja något.
Jag är mest förvånad över att det ännu inte slagit igenom på löpartävling

Intressant, hur långt hann du på serversidan? Fanns funktionalitet för att välja hur långt tillbaka i tiden man skulle se, admin-funktionalitet osv?

Som sagt, serversidan var ett mediokert hack. Jag har för mig att man kunde se alla sammanhängande tracks i list form och för varje track kunde man väljs visa på karta och då visades alla punkter i det sammanhängande tracket.

Jag vill minnas att jag även

http://www.endomondo.com/ funkar kanon för detta.
Man skapar ett konto och har man sen tex en Iphone så laddar man hem den applikationen helt gratis. När man ska ut och springa sätter man igång applikationen.

Sen kan folk gå in och följa i realtid. Min m

http://www.endomondo.com är ett tips. Gratis applikation till iPhone bland annat.
Jag testade den igår med live-tracking. Live-tracking delen funkar bra och är enkel och du kan t.o.m skicka text som läses upp i telefonen. Det som är lite tråkigt är att GPSen i

Haha! Vi lyckades skriva samtidigt jag och frun. 🙂