Quote from Guest on 22 June 2010, 11:21Hej! Blev allergisk för ett antal år sedan, men har inte riktigt löptränat förrän i år. Just nu känns benen som bly o det känns som om jag inte får någon luft när jag andas (inget astmarelaterat dock). Jag kommer precis tillbaka från en runda där jag var
Hej! Blev allergisk för ett antal år sedan, men har inte riktigt löptränat förrän i år. Just nu känns benen som bly o det känns som om jag inte får någon luft när jag andas (inget astmarelaterat dock). Jag kommer precis tillbaka från en runda där jag var
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 11:31För vissa funkar det bättre att springa tidigt på morgonen eftersom det är mindre pollen i luften då efter natten..
För vissa funkar det bättre att springa tidigt på morgonen eftersom det är mindre pollen i luften då efter natten..
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 11:33Just gräspollenhalten är alltid hög runt midsommar, så försök att springa när det regnar eller direkt efter. Det brukar bli bättre 1-2 veckor efter midsommar.
Nu har jag sådan tur att min allergi har avtagit med ålder, och jag är sååå glad för det:D.
Just gräspollenhalten är alltid hög runt midsommar, så försök att springa när det regnar eller direkt efter. Det brukar bli bättre 1-2 veckor efter midsommar.
Nu har jag sådan tur att min allergi har avtagit med ålder, och jag är sååå glad för det:D.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 11:34Eller som Erica sa, på morgonen.
Edit: namnstavning
Eller som Erica sa, på morgonen.
Edit: namnstavning
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 12:00Jag är megaallergisk. Innan jag drar ut på en löptur tar jag allergimedicin och astmamedicin.
Säker på att det inte är astma som lurar? Brukar kunna ha ett samband.Jag har nog fått kämpa lite extra men undviker att springa mitt på dagen om det är soli
Jag är megaallergisk. Innan jag drar ut på en löptur tar jag allergimedicin och astmamedicin.
Säker på att det inte är astma som lurar? Brukar kunna ha ett samband.
Jag har nog fått kämpa lite extra men undviker att springa mitt på dagen om det är soli
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 13:32Har också allergi, gräs o div annat...
För att citer mina barns "allergi"doktor: Har man allergi eller astma och inte klara av aktiviteter, så har man antagligen fel medicin eller medicinering!
Och en person som har astma eller allergi "måste" hålla igång
Har också allergi, gräs o div annat...
För att citer mina barns "allergi"doktor: Har man allergi eller astma och inte klara av aktiviteter, så har man antagligen fel medicin eller medicinering!
Och en person som har astma eller allergi "måste" hålla igång
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:09Tack för alla kommentarer 🙂
Tack för alla kommentarer 🙂
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 16:24Jag har fått astmaspray trots att jag inte har astma. Blåste dåligt på spirometern bara (en maskin som mäter utandningen).
Jag har fått astmaspray trots att jag inte har astma. Blåste dåligt på spirometern bara (en maskin som mäter utandningen).
Quote from Jonas Täng on 22 June 2010, 16:47Det kan visst vara astma, det är en sjukdom som kan yttra sig på flera sätt inte bara genom det klassiska pipet vid utandning. Själv får jag hosta om jag slarvar med medicineringen, i tillägg till att det blir tungt att springa (syresätta kroppen).
Andn
Det kan visst vara astma, det är en sjukdom som kan yttra sig på flera sätt inte bara genom det klassiska pipet vid utandning. Själv får jag hosta om jag slarvar med medicineringen, i tillägg till att det blir tungt att springa (syresätta kroppen).
Andn
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 17:21Om man känner sig tung låter det misstänkt mycket som att det är nedsatt lungkapacitet (förutsatt att du har uteslutit infektion och annat liknande elände). Jag skulle absolut gå till doktorn och göra en spirometriundersökning!
Jag är också allergisk och
Om man känner sig tung låter det misstänkt mycket som att det är nedsatt lungkapacitet (förutsatt att du har uteslutit infektion och annat liknande elände). Jag skulle absolut gå till doktorn och göra en spirometriundersökning!
Jag är också allergisk och