Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGran Fondo Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

I Italien så verkar dom tycka att 20-30 euro är en lämplig kostnad för deltagande i de flesta Gran Fondos - men det är väl lite sexigare att hoja i Stockholm så klart.

Här är en länk om nån känner för att jämföra lite:
http://www.dalzero.it/calendario-gr

Jag tror de har skjutit sig i huvet rejält nu och evenemanget lär självdö innan det ens fötts. Så himla synd.

hur menar du? att bansträckningen är körd eller att ...?

Vinstdrivande företag som ger tillbaka minimalt eller inget alls till cykelklubbar, är jag tyvärr inte man att sponsra. Ska cykelsporten leva kvar, behövs fler tävlingar där just cykelklubbar står som arrangör, så att rekrytering av yngre och juniorer kan

Är det inte Fredrikshof CK som står som arrangörsklubb?
eller är de bara en liten del av kakan?

http://www.granfondostockholm.se/partners/

Hofvet är bara en liten del av kakan, mycket liten! Mera en nödvändighet för GFS att kunna arrangera ett lopp av det här slaget att en cykelklubb finns med på ett hörn än att Hofvet är drivande.

Jag är skeptisk

Utan cyklister, inget GF, och iom det tycker jag det är ett arrangört självmord att försöka suga ut just dessa, med en extra tusenlapp mer än vad som krävs för själva loppet. Få eller inga lär vill betala såna löjligt höga anmälningsavgifter.
Om nu folk v

ahhh jo jag tycker t.o.m att roslagsloppen kostar hehe

har inte varit intresserad av GF pg av kostnaden.
Kanske lite ändå för att vara med i premiärloppet :O ...men högst troligt inte

Jag tror dock ganska många är beredda att lägga en slant just för att

Jag vet inte hur dialogen med hovet har gått men även jag är förvånad över priset. Hovet klagade ju ganska högljutt över prisökningen på VR. Jag tror däremot att det kommer att bli ett ganska stort startfält pga av stor efterfrågan på ett storlopp i Stock

Det fanns någon lång utläggning från vår styrelse om varför man väljer att hoppa på SGF, nu hittar jag den tyvärr inte. Det bästa jag hittade var

"– Med Gran Fondo Stockholm får Fredrikshof en helt ny plattform att utveckla ett lopp i Stockholm med en h