Quote from Guest on 31 October 2013, 16:05Jag tycker att det är jättekul att springa tävlingar då och då men jag känner inte nödvändigtvis att jag behöver allt service runt omkring loppet varje gång, som exempelvis goodie bag, funktionärer och skyltar.
Utomlands kallas de för fat-ass tävlingar.
Jag tycker att det är jättekul att springa tävlingar då och då men jag känner inte nödvändigtvis att jag behöver allt service runt omkring loppet varje gång, som exempelvis goodie bag, funktionärer och skyltar.
Utomlands kallas de för fat-ass tävlingar.
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 16:15Jag har anordnat ett "Fat Ass" på 96 kilometer med utgångspunkt i Göteborg, vi var 3 löpare som startade. Ramström anordnar väl frekvent denna typen av löpningar i Stockholmsområdet med betydligt fler löpare, även Forsström. Tror inte själva företeelsen ä
Jag har anordnat ett "Fat Ass" på 96 kilometer med utgångspunkt i Göteborg, vi var 3 löpare som startade. Ramström anordnar väl frekvent denna typen av löpningar i Stockholmsområdet med betydligt fler löpare, även Forsström. Tror inte själva företeelsen ä
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 16:23Jag tycker det låter väldigt likt långpass med klasskompisar?
Jag tycker det låter väldigt likt långpass med klasskompisar?
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 16:27Jag har sett ganska många gemensamma löpningar på ultradistans i Stockholms området, men jag minns inte att jag har sett så många tävlingar.
Jag har sett ganska många gemensamma löpningar på ultradistans i Stockholms området, men jag minns inte att jag har sett så många tävlingar.
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 16:37Ok, så det är just tävlingsmomentet du är ute efter? Jag kan bara svara för mig själv men tror att många har liknande funderingar kring detta. Att tävla i ultra om man siktar på bra resultat är fruktansvärt krävande för kroppen. Jag var på plats i Skövde
Ok, så det är just tävlingsmomentet du är ute efter? Jag kan bara svara för mig själv men tror att många har liknande funderingar kring detta. Att tävla i ultra om man siktar på bra resultat är fruktansvärt krävande för kroppen. Jag var på plats i Skövde
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 17:02Tackar för dina tankar Niklas. Ja det stämmer att jag är ut efter tävlingsmomentet.
Jag tycker absolut att du har en poäng, man kan inte tävla fullt ut hur mycket som helst. Jag tycker dock att det finns en skillnad mellan en normal tävling och en träni
Tackar för dina tankar Niklas. Ja det stämmer att jag är ut efter tävlingsmomentet.
Jag tycker absolut att du har en poäng, man kan inte tävla fullt ut hur mycket som helst. Jag tycker dock att det finns en skillnad mellan en normal tävling och en träni
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 17:12Så någon slags skön mix alltså? Googlade på Fat Ass och det verkar vara en ganska etablerad term faktiskt. Hur tror du är en väg att utveckla det i Sverige.
Skall alla tävlingar börja med Fat Ass i sitt namn? Exempelvis "Fat Ass Bohusleden" som var den j
Så någon slags skön mix alltså? Googlade på Fat Ass och det verkar vara en ganska etablerad term faktiskt. Hur tror du är en väg att utveckla det i Sverige.
Skall alla tävlingar börja med Fat Ass i sitt namn? Exempelvis "Fat Ass Bohusleden" som var den j
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 17:40Beskrivningen av fat ass på den länk som du hade ovan låter för mig inte som en tävling alls, utan precis som sociala långpass. Och det är väl bra.
Många tävlar ju mest för att få fira löpning tillsammans med andra, och det är bra att det kommer fler sä
Beskrivningen av fat ass på den länk som du hade ovan låter för mig inte som en tävling alls, utan precis som sociala långpass. Och det är väl bra.
Många tävlar ju mest för att få fira löpning tillsammans med andra, och det är bra att det kommer fler sä
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 18:05http://trailandultrarunning.com/the-fat-ass-ultra-a-history/
Här kommer en till länk. Jag läste inte den först så noga innan jag smällde upp den om jag ska vara ärlig.
Men ja, social och familjär ska det absolut vara.
Här kommer en till länk. Jag läste inte den först så noga innan jag smällde upp den om jag ska vara ärlig.
Men ja, social och familjär ska det absolut vara.
Quote from Funbeat user on 31 October 2013, 19:24www,arosmarathon.se
Kommer att bli ca 50km 2014-05-03 efter att banan modifieras.
Välordnat lopp med suverän service, helt gratis,(t-)
www,arosmarathon.se
Kommer att bli ca 50km 2014-05-03 efter att banan modifieras.
Välordnat lopp med suverän service, helt gratis,(t-)