Quote from Guest on 21 August 2008, 18:04Här tänkte jag skriva lite om vad jag upplevt på min resa till Frankrike. Om det är något du undrar över så är det bara att fråga.
10 augusti söndag
Grenoble till L’Alpe d’HuezDen första dagen inleddes med en lugn resa ut ur Grenoble. Det var ganska
Här tänkte jag skriva lite om vad jag upplevt på min resa till Frankrike. Om det är något du undrar över så är det bara att fråga.
10 augusti söndag
Grenoble till L’Alpe d’Huez
Den första dagen inleddes med en lugn resa ut ur Grenoble. Det var ganska
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:1411 augusti måndag
L’Alpe d’Huez till BrianconDagen startade med strålande solsken och en utförskörning som jag inte var så förtjust i. jag är inget vidare på att köra utför och jag fick stanna på väg ner när det började lukta alltför mycket från mina b
11 augusti måndag
L’Alpe d’Huez till Briancon
Dagen startade med strålande solsken och en utförskörning som jag inte var så förtjust i. jag är inget vidare på att köra utför och jag fick stanna på väg ner när det började lukta alltför mycket från mina b
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:1412 augusti tisdag
Briancon till GuillestreDet här var en helt otrolig dag. Både uppför Col d Izoard och nedför var det makalöst vackert. Och vädret var med oss igen. Dagen började med en ganska lugn stigning upp mot Izoard. Vattnet gnistrade på trädens
12 augusti tisdag
Briancon till Guillestre
Det här var en helt otrolig dag. Både uppför Col d Izoard och nedför var det makalöst vackert. Och vädret var med oss igen. Dagen började med en ganska lugn stigning upp mot Izoard. Vattnet gnistrade på trädens
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:1513 augusti onsdag
Guillestre till GapÄnnu en fin dag. De första milen gick mycket snabbt och lätt. Vi passerade en stor sjö där många badade, seglade osv. Vi tog en bro som gick rakt över den stora sjön och där började vi klättra uppför St Apollinaire.
13 augusti onsdag
Guillestre till Gap
Ännu en fin dag. De första milen gick mycket snabbt och lätt. Vi passerade en stor sjö där många badade, seglade osv. Vi tog en bro som gick rakt över den stora sjön och där började vi klättra uppför St Apollinaire.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:1514 augusti torsdag
Gap till SisteronPå väg ut från Gap körde vi lite fel och fick vända tillbaka, men det gjorde inte så mycket eftersom vi hade en enkel dag men i stort sett bara utförskörning framför oss. Vi hade fina vägar när vi susade fram längs ä
14 augusti torsdag
Gap till Sisteron
På väg ut från Gap körde vi lite fel och fick vända tillbaka, men det gjorde inte så mycket eftersom vi hade en enkel dag men i stort sett bara utförskörning framför oss. Vi hade fina vägar när vi susade fram längs ä
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:1515 augusti fredag
Sisteron till Vaison la RomaineDagen började med regn och motvind. Vi hade två berg att ta oss över på väg mot Mont Ventoux. Jag tog det mycket lugnt uppför för att spara mig inför morgondagen. Det var ganska tuffa stigningar, men det
15 augusti fredag
Sisteron till Vaison la Romaine
Dagen började med regn och motvind. Vi hade två berg att ta oss över på väg mot Mont Ventoux. Jag tog det mycket lugnt uppför för att spara mig inför morgondagen. Det var ganska tuffa stigningar, men det
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:1616 augusti lördag
Vaison la Romaine – Mont Ventoux – Vaison la Romaine
Det visade sig turligt nog att prognoserna inte stämde. Vi vaknade till sol och inte särskilt mycket vind. Man kunde se att det skulle mulna på lite senare, men det var inga regnmoln.
16 augusti lördag
Vaison la Romaine – Mont Ventoux – Vaison la Romaine
Det visade sig turligt nog att prognoserna inte stämde. Vi vaknade till sol och inte särskilt mycket vind. Man kunde se att det skulle mulna på lite senare, men det var inga regnmoln.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:24Utan hjälm?
Utan hjälm?
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:26"Här tänkte jag skriva lite om vad jag upplevt på min resa till Frankrike. OM det är npgot du undrar över så är det bara att fråga."
Varför har du ingen hjälm på dig när du cyklar?
"Här tänkte jag skriva lite om vad jag upplevt på min resa till Frankrike. OM det är npgot du undrar över så är det bara att fråga."
Varför har du ingen hjälm på dig när du cyklar?
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 18:31Härligt grabbar! Inte ett ord om den fina Ride Rapporten utan en direkt insats från hjälmpolisen.
Härligt grabbar! Inte ett ord om den fina Ride Rapporten utan en direkt insats från hjälmpolisen.