Quote from Fredric Lagerström on 28 August 2008, 08:17Kul länk Dennis!
Kunde luska ut att min Peugeot är från 76-79. Ska se senare om jag
hinner fördjupa mej lite mer i det och "narrow it down" mera.Snyggt kvitto Christer!
Kul länk Dennis!
Kunde luska ut att min Peugeot är från 76-79. Ska se senare om jag
hinner fördjupa mej lite mer i det och "narrow it down" mera.
Snyggt kvitto Christer!
Quote from Elias Engqvist on 28 August 2008, 12:16Mmm, jag blev faktiskt lite löjligt glad då jag hittade det! Fast jag har haft svårt att hitta min Peugeot trots alla bra länkar. Det verkar vara en mycket speciell version.
PX-10SJag tänkte först att jag skulle köpa moderna växlar, 10-delat av nåt mä
Mmm, jag blev faktiskt lite löjligt glad då jag hittade det! Fast jag har haft svårt att hitta min Peugeot trots alla bra länkar. Det verkar vara en mycket speciell version.
PX-10S
Jag tänkte först att jag skulle köpa moderna växlar, 10-delat av nåt mä
Quote from Bertil Nolheim on 28 August 2008, 12:45Christer, jag uppgraderade min gamla touringcykel från 6 till 7 växlar för en massa år sedan.
Jag tror cyklemekanikern böjde ut bakgaffeln. Bakaxeln var dessutom kortare så hjulet blev mer diskat än vanligt.
Christer, jag uppgraderade min gamla touringcykel från 6 till 7 växlar för en massa år sedan.
Jag tror cyklemekanikern böjde ut bakgaffeln. Bakaxeln var dessutom kortare så hjulet blev mer diskat än vanligt.
Quote from Elias Engqvist on 28 August 2008, 13:25FINNS det såna bakväxlar att köpa - jag trodde att det bara fanns 9 eller 10-delat numera
FINNS det såna bakväxlar att köpa - jag trodde att det bara fanns 9 eller 10-delat numera
Quote from Fredric Lagerström on 28 August 2008, 13:38Tror att man ännu kan hitta cyklar som folk inspirerade av Bernt Johansson -76 köpte. Dom körde Vättern Runt -77. Och sedan dess har cyklarna stått i källaren.
Tror att man ännu kan hitta cyklar som folk inspirerade av Bernt Johansson -76 köpte. Dom körde Vättern Runt -77. Och sedan dess har cyklarna stått i källaren.
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 13:55Jag brukar tvätta hjulen och ibland så får någon mek disha hjulen om man ska köra fixie.
Man kan använda vilken bakväxel som helst till friktionsreglage.
Jag brukar tvätta hjulen och ibland så får någon mek disha hjulen om man ska köra fixie.
Man kan använda vilken bakväxel som helst till friktionsreglage.
Quote from Bertil Nolheim on 28 August 2008, 17:23Åtminstone vad gäller Shimano så är bakväxeln inga problem. Jag tror utväxlingen/geometrin är den samma.
Däremot kan det ju vara svårt att hitta reglage som har rätt antal växlar.
Åtminstone vad gäller Shimano så är bakväxeln inga problem. Jag tror utväxlingen/geometrin är den samma.
Däremot kan det ju vara svårt att hitta reglage som har rätt antal växlar.
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 17:31Finns utmärkta friktionsreglage.
Finns utmärkta friktionsreglage.
Quote from Elias Engqvist on 28 August 2008, 17:34Ja, mina fina spakar på ramen vill jag ju ha kvar 🙂
Vad jag förstår blir en modern bakväxel för tjock för gaffeln och det kanske kan bli problem med att växelföraren (eller vad det heter den där med 2 små hjul) går in i ekrarna?
Så jag undrar om man k
Ja, mina fina spakar på ramen vill jag ju ha kvar 🙂
Vad jag förstår blir en modern bakväxel för tjock för gaffeln och det kanske kan bli problem med att växelföraren (eller vad det heter den där med 2 små hjul) går in i ekrarna?
Så jag undrar om man k
Quote from Fredric Lagerström on 28 August 2008, 20:34Ja, jag har ju sexdelat. Men du borde göra en retrorenovering och rama in kvittot!
Ha det i guldram ovanför. Tänk vad snyggt!
Ja, jag har ju sexdelat. Men du borde göra en retrorenovering och rama in kvittot!
Ha det i guldram ovanför. Tänk vad snyggt!