Quote from Guest on 27 April 2011, 19:30Hej jag undrar om man verkligen inte ska cykla med en racer på gruvägar. Måste förbi en grusväg ca 3 km till stugan, vägen är rätt bra men med en del smågrus och gropar. För cykelns bästa, ska jag verkligen inte cykla den sträckan, cyklar väldigt försikt
Hej jag undrar om man verkligen inte ska cykla med en racer på gruvägar. Måste förbi en grusväg ca 3 km till stugan, vägen är rätt bra men med en del smågrus och gropar. För cykelns bästa, ska jag verkligen inte cykla den sträckan, cyklar väldigt försikt
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 19:40Rätt tryck i däcken så är det bara att köra. Inget problem om det är torrt. Om det är blött blir man sandig.
Rätt tryck i däcken så är det bara att köra. Inget problem om det är torrt. Om det är blött blir man sandig.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 19:44Precis, det går hur bra som helst att cykla på grus. En del verkar tro att en räser inte tål nånting. Det går till och med bra att köra riktigt fort. Problemet är om underlaget har för dålig bärighet eller är för halt för racerdäck. Typ tjocka lager av lö
Precis, det går hur bra som helst att cykla på grus. En del verkar tro att en räser inte tål nånting. Det går till och med bra att köra riktigt fort. Problemet är om underlaget har för dålig bärighet eller är för halt för racerdäck. Typ tjocka lager av lö
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 19:45Sänk däcktrycket lite och damma på. Punkterar du så gör du det. Du behöver inte sikta på de djupaste hålorna.
Sänk däcktrycket lite och damma på. Punkterar du så gör du det. Du behöver inte sikta på de djupaste hålorna.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 19:48Jag kan verkligen rekommendera grusvägarna genom Fyledalen mellan Sjöbo och Tomelilla. Det är lite Bombi Bitt i Paris-Roubaix.
Jag kan verkligen rekommendera grusvägarna genom Fyledalen mellan Sjöbo och Tomelilla. Det är lite Bombi Bitt i Paris-Roubaix.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 21:41Härligt! Jag vet inte vart jag har hört det men då fick man inte köra på annat än landsväg 😛 Aja, det var ju positivt!
Härligt! Jag vet inte vart jag har hört det men då fick man inte köra på annat än landsväg 😛 Aja, det var ju positivt!
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 21:48Sänka däcktrycket? = genomslag?
Sänka däcktrycket? = genomslag?
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 21:49Åker du där ofta kan jag rekommendera Continentals GP24 däck, aningens bredare men framförallt lite högre i profilen som även gör att det känns skönare på asfalten då småvibrationer försvinner. Jag använder dem på båda mina racercyklar är riktigt nöjd. Oc
Åker du där ofta kan jag rekommendera Continentals GP24 däck, aningens bredare men framförallt lite högre i profilen som även gör att det känns skönare på asfalten då småvibrationer försvinner. Jag använder dem på båda mina racercyklar är riktigt nöjd. Oc
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 21:51Fast de kör med tub och ganska (o)vanliga cyklar.
Fast de kör med tub och ganska (o)vanliga cyklar.
Quote from Berit Bengtson on 27 April 2011, 22:00GP4000S finns from i år i 25mm
http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti%20grand%20prix%204000S.shtml
Med dem, och rätt lufttryck, blir komforten högre och rullmotståndet lägre än med 24mm däck.
http://www.bike-discount.de/shop/k373/a43842/grand-prix-400
GP4000S finns from i år i 25mm
http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti%20grand%20prix%204000S.shtml
Med dem, och rätt lufttryck, blir komforten högre och rullmotståndet lägre än med 24mm däck.
http://www.bike-discount.de/shop/k373/a43842/grand-prix-400