Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 22:12Undvik partier där gruset är för löst (ofta nära kanten), smala racerhjul kan skära ner ganska rejält. Annars är det lugnt. Jag kan inte på rak arm minnas att jag har fått punktering av bara grus.
Undvik partier där gruset är för löst (ofta nära kanten), smala racerhjul kan skära ner ganska rejält. Annars är det lugnt. Jag kan inte på rak arm minnas att jag har fått punktering av bara grus.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 22:16Se upp vid avtag till åkrar, ladugårdar, skogsbilvägar där har dom ofta "grusat upp" med makadamsten och ibland åker det med sådana ut på vägen. Se upp för dem! Punka direkt om en sån tar i däcket.
Se upp vid avtag till åkrar, ladugårdar, skogsbilvägar där har dom ofta "grusat upp" med makadamsten och ibland åker det med sådana ut på vägen. Se upp för dem! Punka direkt om en sån tar i däcket.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 13:47Bra grusvägar av naturgrus är många gånger bättre än stenkross på asfaltsvägar. sänk trycket i däcket till 5-6 bar och kör så det ryker. Det är kul med grusväg. Sen när du kört några gånger är det bara ställa upp i www.glasrikeresan.se
Bra grusvägar av naturgrus är många gånger bättre än stenkross på asfaltsvägar. sänk trycket i däcket till 5-6 bar och kör så det ryker. Det är kul med grusväg. Sen när du kört några gånger är det bara ställa upp i http://www.glasrikeresan.se
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:10Det låter ju kanoners! Vet nån om stöldrisken är större med nya racers än andra? Tänkte om man vågar lämna dem i stan nån gång
Det låter ju kanoners! Vet nån om stöldrisken är större med nya racers än andra? Tänkte om man vågar lämna dem i stan nån gång
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 18:48Jag skulle aldrig ens komma på tanken att lämna racern i stan.
Jobbpendlarcykel lämnar jag i stan. Fastlåst i ett låst garage.
Jag skulle aldrig ens komma på tanken att lämna racern i stan.
Jobbpendlarcykel lämnar jag i stan. Fastlåst i ett låst garage.
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 23:09Maxtryck i däcken, så är det bara att bränna på. Grusväg kan vara allt från hård, tätpackad sand (som är obetydligt sämre än asfalt att cykla på) till grovmakadam (dvs 4-6 cm stora stenkrossbitar, som är närmast ocyklingsbart med räser).
Maxtryck i däcken, så är det bara att bränna på. Grusväg kan vara allt från hård, tätpackad sand (som är obetydligt sämre än asfalt att cykla på) till grovmakadam (dvs 4-6 cm stora stenkrossbitar, som är närmast ocyklingsbart med räser).
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 07:16Maxtryck???? Har du provat cykelcross nån gång?
Maxtryck???? Har du provat cykelcross nån gång?
Quote from Anders Wallerstedt on 29 April 2011, 08:28Aldrig _maxtryck_ i däcken, ska anpassas efter personens vikt och underlaget. Maxtryck för däck är just Maxtryck för det däcket, och är bara intressant för tyngre personer att hålla reda på.
Hård gammal grusväg, damma på bara.
Mjuk nylagd grusväg, sänk e
Aldrig _maxtryck_ i däcken, ska anpassas efter personens vikt och underlaget. Maxtryck för däck är just Maxtryck för det däcket, och är bara intressant för tyngre personer att hålla reda på.
Hård gammal grusväg, damma på bara.
Mjuk nylagd grusväg, sänk e
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 12:17gött o köra grusväg inga problem:)se upp för utspringande djur bara svårt att väjja o bromsa ,var nära det blev hjortstek härom dagen:)
gött o köra grusväg inga problem:)se upp för utspringande djur bara svårt att väjja o bromsa ,var nära det blev hjortstek härom dagen:)
Quote from Berit Bengtson on 29 April 2011, 12:28Som Jonas skriver.
Om du måste ha maxtryck i däcken (för att tex undvika genomslagspunka) har du för smala däck för din vikt och det underlag du kör på.Här är en cyklist som väljer att cykla på 42mm däck.
BILD:http://janheine.files.wordpress.com/2011/03
Som Jonas skriver.
Om du måste ha maxtryck i däcken (för att tex undvika genomslagspunka) har du för smala däck för din vikt och det underlag du kör på.
Här är en cyklist som väljer att cykla på 42mm däck.
BILD:http://janheine.files.wordpress.com/2011/03