Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGubbe: hur bra kan han bli?
You need to log in to create posts and topics.

Gubbe: hur bra kan han bli?

tänker då inte i första hand på resultat i tävling för där är det så många faktorer som spelar in och skiljer bra cyklist från dålig cyklist

utan undrar mera hur pass hög maximal syreupptagningsförmåga eller konditionsvärde

Skulle nog vilja påstå att det är lika många faktorer som spelar in i en jämförelse även utanför resultat vid tävling..

Det beror på 20-åringen eller gubben.

tack Martin ska kolla först om jag har den i hyllan eller om jag lånat ut den

nja det var boken Total Heart Rate Training av Friel som stod i hyllan så kan du tipsa om nån länk så hade det varit bra

sen är nog "the aging athlete" bra att googla på

här är ett citat ur en undersökning att fundera över:

"Maximal heart rate showed a linear decrease of ~5-7 beats · min-1 · decade-1 and was independent of training status."

fast letar man så hittar man säkert undersökningar som visar helt andra siffror

Nu vet jag inte var du drar gränsen för gubbe Leif men ser man till mina numera klubbkamrater i Team ultra triathlon så är ju Kari 53 och Petri 44.
Poängen är dock att båda var inte några atleter när de började men kommer i november att köra varsin dubbe

blir lite rörigt med VO2max när man ibland mäter med hänsyn tagen till kroppsvkt då noterar skidåkare över 90 och sen utan vikthänsyn då tror jag att roddare ligger i topp med noteringar kring 8 liter när dom står på topp när nu det kan vara men anta kans

Ja, Roddaren hade bra testvärde.

Er denne tråden bare for "gubber", eller kan de uten hår i ørene/nesen melde seg på ??

Har du rakat dig?

Lite kvinnlig fägring har aldrig skadat gubbväldet.