Quote from Guest on 19 January 2010, 12:45Gubbe: hur bra kan han bli?
tänker då inte i första hand på resultat i tävling för där är det så många faktorer som spelar in och skiljer bra cyklist från dålig cyklist
utan undrar mera hur pass hög maximal syreupptagningsförmåga eller konditionsvärde
Gubbe: hur bra kan han bli?
tänker då inte i första hand på resultat i tävling för där är det så många faktorer som spelar in och skiljer bra cyklist från dålig cyklist
utan undrar mera hur pass hög maximal syreupptagningsförmåga eller konditionsvärde
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 12:55Skulle nog vilja påstå att det är lika många faktorer som spelar in i en jämförelse även utanför resultat vid tävling..
Det beror på 20-åringen eller gubben.
Skulle nog vilja påstå att det är lika många faktorer som spelar in i en jämförelse även utanför resultat vid tävling..
Det beror på 20-åringen eller gubben.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 13:06tack Martin ska kolla först om jag har den i hyllan eller om jag lånat ut den
nja det var boken Total Heart Rate Training av Friel som stod i hyllan så kan du tipsa om nån länk så hade det varit bra
sen är nog "the aging athlete" bra att googla på
tack Martin ska kolla först om jag har den i hyllan eller om jag lånat ut den
nja det var boken Total Heart Rate Training av Friel som stod i hyllan så kan du tipsa om nån länk så hade det varit bra
sen är nog "the aging athlete" bra att googla på
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 13:56här är ett citat ur en undersökning att fundera över:
"Maximal heart rate showed a linear decrease of ~5-7 beats · min-1 · decade-1 and was independent of training status."
fast letar man så hittar man säkert undersökningar som visar helt andra siffror
här är ett citat ur en undersökning att fundera över:
"Maximal heart rate showed a linear decrease of ~5-7 beats · min-1 · decade-1 and was independent of training status."
fast letar man så hittar man säkert undersökningar som visar helt andra siffror
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 14:14Nu vet jag inte var du drar gränsen för gubbe Leif men ser man till mina numera klubbkamrater i Team ultra triathlon så är ju Kari 53 och Petri 44.
Poängen är dock att båda var inte några atleter när de började men kommer i november att köra varsin dubbe
Nu vet jag inte var du drar gränsen för gubbe Leif men ser man till mina numera klubbkamrater i Team ultra triathlon så är ju Kari 53 och Petri 44.
Poängen är dock att båda var inte några atleter när de började men kommer i november att köra varsin dubbe
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 15:00blir lite rörigt med VO2max när man ibland mäter med hänsyn tagen till kroppsvkt då noterar skidåkare över 90 och sen utan vikthänsyn då tror jag att roddare ligger i topp med noteringar kring 8 liter när dom står på topp när nu det kan vara men anta kans
blir lite rörigt med VO2max när man ibland mäter med hänsyn tagen till kroppsvkt då noterar skidåkare över 90 och sen utan vikthänsyn då tror jag att roddare ligger i topp med noteringar kring 8 liter när dom står på topp när nu det kan vara men anta kans
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 15:10Ja, Roddaren hade bra testvärde.
Ja, Roddaren hade bra testvärde.
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 17:50Er denne tråden bare for "gubber", eller kan de uten hår i ørene/nesen melde seg på ??
Er denne tråden bare for "gubber", eller kan de uten hår i ørene/nesen melde seg på ??
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 17:53Har du rakat dig?
Har du rakat dig?
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 18:54Lite kvinnlig fägring har aldrig skadat gubbväldet.
Lite kvinnlig fägring har aldrig skadat gubbväldet.