Quote from Guest on 3 June 2008, 09:54För ca 3 veckor sedan fick jag skit-ont på utsidan av höften, vid (på) höger höftben liksom efter en löprunda.
Kommer bara när jag löper, inte när jag går eller kör spinning/cyklar.
Började ju med just löpning/jogging i mars och kört ca 3 ggr/vecka 4-6
För ca 3 veckor sedan fick jag skit-ont på utsidan av höften, vid (på) höger höftben liksom efter en löprunda.
Kommer bara när jag löper, inte när jag går eller kör spinning/cyklar.
Började ju med just löpning/jogging i mars och kört ca 3 ggr/vecka 4-6
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 10:04Jag har drabbats av precis samma problem trots att jag springer en hel del och har gjort så ett bra tag. För mig började det efter en tävling och kommer mest då jag kör hårdare pass så jag misstänker att det är en belastningsskada. Är ju ett stort muskelf
Jag har drabbats av precis samma problem trots att jag springer en hel del och har gjort så ett bra tag. För mig började det efter en tävling och kommer mest då jag kör hårdare pass så jag misstänker att det är en belastningsskada. Är ju ett stort muskelf
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 10:47Nu vet jag ju inte om det är samma problem du har men jag tycker du i alla fall skall prova följande:
När jag började springa kunde jag få överjävligt ont på utsidan av höften. Så pass att jag haltade rätt kraftigt dagen efter. En arbetskamrat rådde mig
Nu vet jag ju inte om det är samma problem du har men jag tycker du i alla fall skall prova följande:
När jag började springa kunde jag få överjävligt ont på utsidan av höften. Så pass att jag haltade rätt kraftigt dagen efter. En arbetskamrat rådde mig