Quote from Guest on 30 December 2011, 15:14Jag har aldrig riktigt förstått varför man inte vill simma med hög armbåge när man simmar vid öppet vatten (jag menar i återhämtningsfasen ovanför vattnet).
I somras när jag simmade i sjö använde jag våtdräkt och det var (för mig) helt omöjligt att ha hö
Jag har aldrig riktigt förstått varför man inte vill simma med hög armbåge när man simmar vid öppet vatten (jag menar i återhämtningsfasen ovanför vattnet).
I somras när jag simmade i sjö använde jag våtdräkt och det var (för mig) helt omöjligt att ha hö
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 15:24Hmm, intressant fråga. Har inget svar tyvärr men jag simmar också med lägre armbågar i öppet vatten än i basäng.
Vet inte vad som är snabbast eller om det ena är bättre än det andra.
Hmm, intressant fråga. Har inget svar tyvärr men jag simmar också med lägre armbågar i öppet vatten än i basäng.
Vet inte vad som är snabbast eller om det ena är bättre än det andra.
Quote from Funbeat user on 30 December 2011, 23:28De flesta elitsimmare i OW är s.k. swingers. Men hur det ser ut ovanför vattnet är inte så viktigt. Däremot kan jag lova att de här gubbarna har hög armbåge under vattnet så att draget blir maximalt effektivt, dvs de drar med hela armen, inte bara med han
De flesta elitsimmare i OW är s.k. swingers. Men hur det ser ut ovanför vattnet är inte så viktigt. Däremot kan jag lova att de här gubbarna har hög armbåge under vattnet så att draget blir maximalt effektivt, dvs de drar med hela armen, inte bara med han
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 23:06Jävlar vad snabbt 10km på 1:51, mer än en halvtimme snabbare än mitt pers
Jävlar vad snabbt 10km på 1:51, mer än en halvtimme snabbare än mitt pers
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 08:47Ryan som finns här på FB simmade 10km i lördags på 1:41 i 25m bassäng, vilket jag anser vara jobbigare för alla 399 vändningar som skall göras.
Edit: Felskrivet!! det ska stå 2:41 och inget annat....
Ryan som finns här på FB simmade 10km i lördags på 1:41 i 25m bassäng, vilket jag anser vara jobbigare för alla 399 vändningar som skall göras.
Edit: Felskrivet!! det ska stå 2:41 och inget annat....
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 11:221h41min? Det tror jag inte på.
1h41min? Det tror jag inte på.
Quote from Håkan Öhling on 5 January 2012, 11:30Nä precis, Rasmus. Det är bara 300 vändningar.
Nä precis, Rasmus. Det är bara 300 vändningar.
Quote from Elias Engqvist on 5 January 2012, 12:131:41 är väl ungefär vad jag gjorde på 3.8km i Kalmar senast!
1:41 är väl ungefär vad jag gjorde på 3.8km i Kalmar senast!
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 13:13Det måste ha varit bra drag i Ryans nyårsnubbar om han simmade så snabbt:-)
Det måste ha varit bra drag i Ryans nyårsnubbar om han simmade så snabbt:-)
Quote from Funbeat user on 5 January 2012, 16:231:41 hade han inte på 10km!
Jag körde ett "pengainsamlingslopp" i min ungdom. Vi skulle simma så långt som möjligt på 2 timmar och snabbaste killen i klubben körde 10100 meter i 25:a.
Jag kom 9650m."Vanliga" elitsimmare kör inte så mycket fortare än 2
1:41 hade han inte på 10km!
Jag körde ett "pengainsamlingslopp" i min ungdom. Vi skulle simma så långt som möjligt på 2 timmar och snabbaste killen i klubben körde 10100 meter i 25:a.
Jag kom 9650m.
"Vanliga" elitsimmare kör inte så mycket fortare än 2