Quote from Guest on 13 January 2011, 21:23Hej!
Har sedan en vecka tagit det väldigt lugnt med träningen (och jobb). Drabbades av yrselattacker för 7 dgr sedan och det är lite diffus diagnos på varför det uppkommit. Har sedan tidigare att "känsligt" balanssinne och blir ganska lätt yr vid just in
Hej!
Har sedan en vecka tagit det väldigt lugnt med träningen (och jobb). Drabbades av yrselattacker för 7 dgr sedan och det är lite diffus diagnos på varför det uppkommit. Har sedan tidigare att "känsligt" balanssinne och blir ganska lätt yr vid just in
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 21:33Glapp mellan bandet och kroppen? Mätfel skall inte uteslutas!
(Eller tog du pulsen manuellt med jämna mellanrum, sk Old Skool?)
Glapp mellan bandet och kroppen? Mätfel skall inte uteslutas!
(Eller tog du pulsen manuellt med jämna mellanrum, sk Old Skool?)
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 07:36Hej Katrin!
Jag kan dela med mig av mina erfarenheter eftersom jag känner igen mig i dina symptom:
I slutet på oktober började jag känna av yrselattacker, var riktigt seg i både kroppen och huvudet, och det ville inte ge med sig trots att jag tog det lu
Hej Katrin!
Jag kan dela med mig av mina erfarenheter eftersom jag känner igen mig i dina symptom:
I slutet på oktober började jag känna av yrselattacker, var riktigt seg i både kroppen och huvudet, och det ville inte ge med sig trots att jag tog det lu
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 12:48För många år sedan så undrade jag hela varför jag inte orkade så mycket som jag ville.
Är blodgivare, där under en av rutinproverna så visade det sig att mina järndepåer va lite väl låga.
Ferritin-värdet handlade det om, åt järn-tabletter ett tag så blev
För många år sedan så undrade jag hela varför jag inte orkade så mycket som jag ville.
Är blodgivare, där under en av rutinproverna så visade det sig att mina järndepåer va lite väl låga.
Ferritin-värdet handlade det om, åt järn-tabletter ett tag så blev
Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 12:31Tack för svaren!
Louise - jag är lite inne på ditt spår. Misstänker att om övriga kroppen reagerara så negativt på en lång tids stress så torde det vara rimligt att även pulsen regarerar på liknande sätt. All sjukdom är ju som sagt inte virus...
Jag vi
Tack för svaren!
Louise - jag är lite inne på ditt spår. Misstänker att om övriga kroppen reagerara så negativt på en lång tids stress så torde det vara rimligt att även pulsen regarerar på liknande sätt. All sjukdom är ju som sagt inte virus...
Jag vi
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 20:38hej!
kan meddela att pulsen verkar vara stabil igen efter 10 dgr vila.
Slutsats - stress är inte bra för kroppen i något som helst avseende:-)
hej!
kan meddela att pulsen verkar vara stabil igen efter 10 dgr vila.
Slutsats - stress är inte bra för kroppen i något som helst avseende:-)
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 20:41(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 21 January 2011, 21:28Katrin, nu ska vi inte vara sådana - stress har bra funktioner för kroppen. Det är stress(hormoner) som gör att du reagerar fort på fara och på så sätt kan ta dig ifrån faran, till exempel! Det är stress utan fara som är det dåliga, inte all stress 😉
Katrin, nu ska vi inte vara sådana - stress har bra funktioner för kroppen. Det är stress(hormoner) som gör att du reagerar fort på fara och på så sätt kan ta dig ifrån faran, till exempel! Det är stress utan fara som är det dåliga, inte all stress 😉
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 21:02Jackie, självklart är det bra med stress i det avseendet. som tur är slipper jag oftast fly från rovdjur och grottbjörnar nuförtiden:-) så den mesta stress i vardagen handlar mer om negativ stress i form av lite för mycket krav och för lite tid.
I mitt f
Jackie, självklart är det bra med stress i det avseendet. som tur är slipper jag oftast fly från rovdjur och grottbjörnar nuförtiden:-) så den mesta stress i vardagen handlar mer om negativ stress i form av lite för mycket krav och för lite tid.
I mitt f
Quote from Funbeat user on 26 January 2011, 22:39Så vi kanske ska införa en större population av grottbjörnar och gigantiska ödlor igen 😀
Nej men, självklart handar nutidens stress oftast om dålig stress. Dock finns det många situationer även idag där det är nyttigt. T.ex. när du går över vägen så rea
Så vi kanske ska införa en större population av grottbjörnar och gigantiska ödlor igen 😀
Nej men, självklart handar nutidens stress oftast om dålig stress. Dock finns det många situationer även idag där det är nyttigt. T.ex. när du går över vägen så rea