Quote from Guest on 22 May 2011, 10:34Nu har jag kört mitt 5 GBG varv och detta slutade med en promenad
sista 5 km p.g.a. kramper i vader och lår och bröst. (fått kramp samtliga lopp)När jag stod i startfållan hade jag en puls på 155. Första milen sprang jag på 44min och hade en snittpuls p
Nu har jag kört mitt 5 GBG varv och detta slutade med en promenad
sista 5 km p.g.a. kramper i vader och lår och bröst. (fått kramp samtliga lopp)
När jag stod i startfållan hade jag en puls på 155. Första milen sprang jag på 44min och hade en snittpuls p
Quote from Funbeat user on 22 May 2011, 10:44Jag kan tänka mig att mental träning för att träna upp din förmåga att lugna ner dig själv skulle kunna hjälpa. Då blir du bättre på att uppmärksamma vad som orsakar "stressen" och kan gå in och bryta den. Det kan ju finnas fler orsaker, utöver själva löp
Jag kan tänka mig att mental träning för att träna upp din förmåga att lugna ner dig själv skulle kunna hjälpa. Då blir du bättre på att uppmärksamma vad som orsakar "stressen" och kan gå in och bryta den. Det kan ju finnas fler orsaker, utöver själva löp
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 08:21Vätskebrist? Ger både högre puls och kan ge kramp.
Vätskebrist? Ger både högre puls och kan ge kramp.
Quote from Funbeat user on 23 May 2011, 10:15Tror du måste jobba med den mentala biten och försöka att inte stressa upp dig i en tävlingssituation. Brukar själv ha lite högre puls i startfållan än precis innan en träning, men en bit in i loppet brukar det där ha rättat till sig.
Tror du måste jobba med den mentala biten och försöka att inte stressa upp dig i en tävlingssituation. Brukar själv ha lite högre puls i startfållan än precis innan en träning, men en bit in i loppet brukar det där ha rättat till sig.