Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 12:34Du borde satsa på 808 som är ett intressant hjul istället för 404!
Du borde satsa på 808 som är ett intressant hjul istället för 404!
Quote from j sollerman on 4 July 2008, 12:35David du är bara avundsjuk att du inte har ett par 404or eller 808or 😉
David du är bara avundsjuk att du inte har ett par 404or eller 808or 😉
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 12:36Snart har jag kanske...
Snart har jag kanske...
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 12:51808? Nu snackar vi grader i helvetet!
808? Nu snackar vi grader i helvetet!
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 12:53Bara malar i plånboken
Visserligen väger det inte så mycket så det borde bättra på snittfarten
Bara malar i plånboken
Visserligen väger det inte så mycket så det borde bättra på snittfarten
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 12:53Håller de för Bäckstedt genom Arnbergskogen i +50km/h så håller de för dig(och mig)!
Håller de för Bäckstedt genom Arnbergskogen i +50km/h så håller de för dig(och mig)!
Quote from Funbeat user on 7 July 2008, 00:03Tubdäck kommer att bli en ny erfarenhet...
Vad är bäst. Limma eller använda tejp för att fästa tubdäcken på fälgen? Har möjligen FB-panel några erfarenheter i ämnet.
En annan fråga. Hur många mil, på ett ungefär, brukar tubdäck av god kvalitet hålla om
Tubdäck kommer att bli en ny erfarenhet...
Vad är bäst. Limma eller använda tejp för att fästa tubdäcken på fälgen? Har möjligen FB-panel några erfarenheter i ämnet.
En annan fråga. Hur många mil, på ett ungefär, brukar tubdäck av god kvalitet hålla om
Quote from Funbeat user on 7 July 2008, 06:11Jag limmar eftersom jag gillar tubklister rent ekonomiskt.
Om du köper Conti GP 4000 tubdäck så håller de precis lika länge eftersom däckkonstruktionen är den samma.
Däremot så kavlar de inte av vid oundvikliga punkteringen!Du kommer uppleva många fina
Jag limmar eftersom jag gillar tubklister rent ekonomiskt.
Om du köper Conti GP 4000 tubdäck så håller de precis lika länge eftersom däckkonstruktionen är den samma.
Däremot så kavlar de inte av vid oundvikliga punkteringen!
Du kommer uppleva många fina
Quote from Berit Bengtson on 7 July 2008, 10:40Om du har skaffat dina tubhjul för att det skall gå fortare med dem bör du tänka efter en gång till innan du skaffar tejp.
Det finns undersökningar som visar att rullmotståndet ökar med tejp istf lim
http://tour-de-france.velonews.com/article/73145/Hå
Om du har skaffat dina tubhjul för att det skall gå fortare med dem bör du tänka efter en gång till innan du skaffar tejp.
Det finns undersökningar som visar att rullmotståndet ökar med tejp istf lim
http://tour-de-france.velonews.com/article/73145
/Hå
Quote from Funbeat user on 7 July 2008, 17:52Vittoriatuberna på 404:orna sitter där de ska och är limmade och klara. Under den korta provkörningen rullade de förvånasvärt mjukt med tanke på att jag pressat i drygt 13 bar!
Bra cykel och numera också bra aerohjul. Vad ska man då skylla på när klunga
Vittoriatuberna på 404:orna sitter där de ska och är limmade och klara. Under den korta provkörningen rullade de förvånasvärt mjukt med tanke på att jag pressat i drygt 13 bar!
Bra cykel och numera också bra aerohjul. Vad ska man då skylla på när klunga