Quote from Guest on 11 September 2007, 14:55Varför får man håll?
Jag drabbas alltid ca 1-2 min efter att jag börjar springa. Efter ett tag försvinner det ju, men ibland hugger det till något så fruktansvärt att man knappt kan andas.
Är det så att jag kör kombinerade löp/promenad-pass (10 min/2 mi
Varför får man håll?
Jag drabbas alltid ca 1-2 min efter att jag börjar springa. Efter ett tag försvinner det ju, men ibland hugger det till något så fruktansvärt att man knappt kan andas.
Är det så att jag kör kombinerade löp/promenad-pass (10 min/2 mi
Quote from Funbeat user on 11 September 2007, 15:05Du har provat sten-i-handen-metoden va?
Du har provat sten-i-handen-metoden va?
Quote from Funbeat user on 11 September 2007, 15:07Njä, egentligen inte. Har fått för mig att man ska försöka slappna av så mycket som möjligt...
Men, dagisknepet kanske funkar även när man är vuxen! 😉
Njä, egentligen inte. Har fått för mig att man ska försöka slappna av så mycket som möjligt...
Men, dagisknepet kanske funkar även när man är vuxen! 😉
Quote from Funbeat user on 11 September 2007, 15:12Kan ju vara placebo-effekt, men nog tycker jag det har lättat dom gånger jag provat. Man får krama rätt ordentligt, det ska pulsera i näven.
Kan ju vara placebo-effekt, men nog tycker jag det har lättat dom gånger jag provat. Man får krama rätt ordentligt, det ska pulsera i näven.
Quote from Funbeat user on 11 September 2007, 15:45Jag frågade om stenen-i-handen i en annan tråd, det var ingen som visste, men nån trodde det berodde på att man stöp blodtillförseln till armen så mer kunde passera genom den krampande muskeln i magen!?
Jag kan ju tillägga att det fungerar för mig, kansk
Jag frågade om stenen-i-handen i en annan tråd, det var ingen som visste, men nån trodde det berodde på att man stöp blodtillförseln till armen så mer kunde passera genom den krampande muskeln i magen!?
Jag kan ju tillägga att det fungerar för mig, kansk
Quote from Funbeat user on 11 September 2007, 15:58Orsaken till håll är väl inte helt utredd men jag har hört att orsaken kan vara att det har med andningen att göra. Diafragmamuskulaturen får syrebrist och det blir smärta i magtrakten. Men det kanske finns någon som har uppdaterad info om detta. Om det h
Orsaken till håll är väl inte helt utredd men jag har hört att orsaken kan vara att det har med andningen att göra. Diafragmamuskulaturen får syrebrist och det blir smärta i magtrakten. Men det kanske finns någon som har uppdaterad info om detta. Om det h
Quote from Fredrik Närenfors on 11 September 2007, 17:12Vi hade en lång diskussion om detta tidigare i en annan tråd. Kom fram rätt mycket matnyttigt i den vill jag minnas.
Själv har jag aldrig lycktas söka fram gamla trådar så jag överlåter det åt nån som vet hur man gör 🙂
Vi hade en lång diskussion om detta tidigare i en annan tråd. Kom fram rätt mycket matnyttigt i den vill jag minnas.
Själv har jag aldrig lycktas söka fram gamla trådar så jag överlåter det åt nån som vet hur man gör 🙂
Quote from Funbeat user on 11 September 2007, 22:46Helt lösryckt teori - dessutom min egen - men kan det ha något att göra med att hjärtat vilar på diafragman ? Jag menar, då man får hicka så hickar man ju just i takt med hjärtslagen just på grund av den anatomiska konstruktionen 🙂
Helt lösryckt teori - dessutom min egen - men kan det ha något att göra med att hjärtat vilar på diafragman ? Jag menar, då man får hicka så hickar man ju just i takt med hjärtslagen just på grund av den anatomiska konstruktionen 🙂
Quote from Funbeat user on 11 September 2007, 22:49snarare att aortan går igenom diafragman.
snarare att aortan går igenom diafragman.
Quote from Funbeat user on 11 September 2007, 23:00Du tänkte på hickan eller hållet ? Det med hickan var en kardiolog som föreläste för oss igår som förklarade..... Men om det är ngn absolut saning det är väl skrivet i stjärnorna.......
Du tänkte på hickan eller hållet ? Det med hickan var en kardiolog som föreläste för oss igår som förklarade..... Men om det är ngn absolut saning det är väl skrivet i stjärnorna.......