Quote from Guest on 26 June 2010, 07:29Hej!
Varenda gång jag springer får jag håll, redan efter ett par minuter. Det gör verkligen hur ont som helst och det hjälper inte om jag har ett föremål i handen eller om jag planerar maten osv. Några tips? 🙂
Hej!
Varenda gång jag springer får jag håll, redan efter ett par minuter. Det gör verkligen hur ont som helst och det hjälper inte om jag har ett föremål i handen eller om jag planerar maten osv. Några tips? 🙂
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 07:39prova med att börja lungnare, alt att gå i tio minuter innan du börjar jogga.
prova med att börja lungnare, alt att gå i tio minuter innan du börjar jogga.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 09:05Koncentrera dig på att andas djupt och lugnt.
Koncentrera dig på att andas djupt och lugnt.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 10:17Gallan, kan uppstå efter ett par minuters löpning.
Gallan, kan uppstå efter ett par minuters löpning.
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 10:25I lumpen hette det "känn inte efter"..de är bara o bita ihop o kuta på,så släpper det efter 1 tag..
I lumpen hette det "känn inte efter"..de är bara o bita ihop o kuta på,så släpper det efter 1 tag..
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 17:28Men Göran! Vad menar du med gallan??? Berätta mer. Läs vår tråd:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=766386
Men Göran! Vad menar du med gallan??? Berätta mer. Läs vår tråd:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=766386
Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 18:08Precis hemkommen efter en runda med massivt håll, har fått det nu de senaste 4 passen, in på funbeat och kolla läget och lite lägligt var här startat en tråd 🙂
Det jag hittat hittills verkar vara att andas kontrollerat och djupt ett tag, ev. dra ner li
Precis hemkommen efter en runda med massivt håll, har fått det nu de senaste 4 passen, in på funbeat och kolla läget och lite lägligt var här startat en tråd 🙂
Det jag hittat hittills verkar vara att andas kontrollerat och djupt ett tag, ev. dra ner li
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 10:50Det är ofta diafragman som krampar. Efter man ätit eller om man hoppar och studsar mycket. Ta djupa andetag nästa gång eller försök sträcka ut diafragman. Lägga sig ner brukar hjälpa eller bara ta tag i sidan och lyfta upp späcket.
Man kan pröva att anda
Det är ofta diafragman som krampar. Efter man ätit eller om man hoppar och studsar mycket. Ta djupa andetag nästa gång eller försök sträcka ut diafragman. Lägga sig ner brukar hjälpa eller bara ta tag i sidan och lyfta upp späcket.
Man kan pröva att anda
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 13:22Dom lösningar jag hört är:
- Bli äldre (många har vuxit ifrån problemet)
- Träna upp konditionen
- Spring saktare
- Ät inte tre timmar innan du springer
- Ha något i handen när du springer
- Andas ut när du sätter ner högerfotenMen - inget av detta är b
Dom lösningar jag hört är:
- Bli äldre (många har vuxit ifrån problemet)
- Träna upp konditionen
- Spring saktare
- Ät inte tre timmar innan du springer
- Ha något i handen när du springer
- Andas ut när du sätter ner högerfoten
Men - inget av detta är b