Quote from Guest on 19 October 2009, 21:02Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet 2010 och tänkte följa Szalkais träningsupplägg för 1:45. Det jag undrar är håller man tillräckligt högt tempo under träningarna, det är nästan inget pass som man håller en km-tid under 5 minuter och sedan skall man
Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet 2010 och tänkte följa Szalkais träningsupplägg för 1:45. Det jag undrar är håller man tillräckligt högt tempo under träningarna, det är nästan inget pass som man håller en km-tid under 5 minuter och sedan skall man
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 21:12Jag följde 1:45 programmet inför Sthlm halvmara och tyckte att det funkade alldeles utmärkt. Dock kom jag "bara" runt på 1:49, men det berodde nog på att jag slarvade lite med intervallerna. Jag kommer att absolut köra efter samma program nästa år.
Jag följde 1:45 programmet inför Sthlm halvmara och tyckte att det funkade alldeles utmärkt. Dock kom jag "bara" runt på 1:49, men det berodde nog på att jag slarvade lite med intervallerna. Jag kommer att absolut köra efter samma program nästa år.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 22:27Man får väl se vad varje pass syftar till. Det tjänar väldigt lite till att försöka springa alla pass "snabba" i min mening. Det är bättre att springa många lugna pass för att bygga aerob kapacitet, och sedan bränna sitt krut på intervaller/tempopass osv.
Man får väl se vad varje pass syftar till. Det tjänar väldigt lite till att försöka springa alla pass "snabba" i min mening. Det är bättre att springa många lugna pass för att bygga aerob kapacitet, och sedan bränna sitt krut på intervaller/tempopass osv.
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 00:02Kolla tex vecka 14. Där har du tempoträning 10 km på 50 min samt även fartökning på långpasset. En möjlighet du har är annars att köra 1:30 programmet och ta bort ett pass i veckan och sänka kmtiderna med 15 sek, typ.
Jag tror att det fiffiga med de där
Kolla tex vecka 14. Där har du tempoträning 10 km på 50 min samt även fartökning på långpasset. En möjlighet du har är annars att köra 1:30 programmet och ta bort ett pass i veckan och sänka kmtiderna med 15 sek, typ.
Jag tror att det fiffiga med de där
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 15:56Kolla den här länken. Den rör i och för sig cykel, men belastningen under "träningen" och effekten av den motsvarar vad du kan förvänta dig av ditt träningsprogram.
http://www.velo.se/view.php?id=2284
/Anders.
Kolla den här länken. Den rör i och för sig cykel, men belastningen under "träningen" och effekten av den motsvarar vad du kan förvänta dig av ditt träningsprogram.
http://www.velo.se/view.php?id=2284
/Anders.
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 18:25Tack för svaren!
>>Anders -Det var en intressant artikel! Micke var inne på samma tanke i hans svar. Jag tror att jag ska försöka springa lugnare och längre och inte jaga bättre tider varje gång jag är ute springer utan se vad det kan ge nu under hösten
Tack för svaren!
>>Anders -Det var en intressant artikel! Micke var inne på samma tanke i hans svar. Jag tror att jag ska försöka springa lugnare och längre och inte jaga bättre tider varje gång jag är ute springer utan se vad det kan ge nu under hösten
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 22:45Jag gick på 1,45-programmet med typ 10 veckor kvar, direkt efter Vansbro och låg då på en hög träningsdos men inte just på löpning. När jag väl sprang Sthlm Halvmarathon kom jag runt på 1,40, efter att ha följt programmet rätt noggrant. Missade typ ett pa
Jag gick på 1,45-programmet med typ 10 veckor kvar, direkt efter Vansbro och låg då på en hög träningsdos men inte just på löpning. När jag väl sprang Sthlm Halvmarathon kom jag runt på 1,40, efter att ha följt programmet rätt noggrant. Missade typ ett pa