Quote from Guest on 29 July 2010, 15:41har nu joggat i sex veckor och eftergårdagens träning så gör det så ont att ja inte kan ta i med vänsterfoten i hälsenefästet inte under utan prec bakom foten i skarven baksida undersida.. vakan det bero på och va göra?
ja har småtränat innan men kört på
har nu joggat i sex veckor och eftergårdagens träning så gör det så ont att ja inte kan ta i med vänsterfoten i hälsenefästet inte under utan prec bakom foten i skarven baksida undersida.. vakan det bero på och va göra?
ja har småtränat innan men kört på
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 15:51Jag har samma ont som du. Jag har haft det ett tag och tränat ett tag. Efter ett par km tänker jag inte på det längre. Nu har jag dock valt att vila (en vecka hittils, blir nog ett par dagar till) för att se om det går över.
Jag känner inte av det fören
Jag har samma ont som du. Jag har haft det ett tag och tränat ett tag. Efter ett par km tänker jag inte på det längre. Nu har jag dock valt att vila (en vecka hittils, blir nog ett par dagar till) för att se om det går över.
Jag känner inte av det fören
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 21:33Det låter som att Excentriska tåhävningar kan vara mirakelkuren för er båda...:-)
Sök på diskussioner med det så kommer ni att hitta en hel del svar på hur och varför man ska göra dem. Vi är många som har insett värdet/behovet av att göra dem regelbundet.
Det låter som att Excentriska tåhävningar kan vara mirakelkuren för er båda...:-)
Sök på diskussioner med det så kommer ni att hitta en hel del svar på hur och varför man ska göra dem. Vi är många som har insett värdet/behovet av att göra dem regelbundet.
Quote from Funbeat user on 29 July 2010, 21:41http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
här finns lite bilder och text som introduktion...
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
här finns lite bilder och text som introduktion...
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 07:17Låter som bra träning. Surt dock med "efter 4-6 veckor kan träning med jogg återupptas" och "efter 3 månaders exentrisk träning är mer än 80% nöjda"... långa tider är det.
Låter som bra träning. Surt dock med "efter 4-6 veckor kan träning med jogg återupptas" och "efter 3 månaders exentrisk träning är mer än 80% nöjda"... långa tider är det.
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 10:13Jag fick ett råd om att även långsam löpning med små steg skulle stärka hälsenan. Håller också igång övriga delar.
Testa gärna vattenlöpning. Håller igång alla rörliga delar och kondisen... Jag har kompletterat med cykel också. Funkar bättre än väntat.
Jag fick ett råd om att även långsam löpning med små steg skulle stärka hälsenan. Håller också igång övriga delar.
Testa gärna vattenlöpning. Håller igång alla rörliga delar och kondisen... Jag har kompletterat med cykel också. Funkar bättre än väntat.
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 10:26Christer hur känns det om du små joggar i Foppa tofflor? Hur känns det när du går barfota? Hur känns det när du går med skor med hård hälkappa?
Christer hur känns det om du små joggar i Foppa tofflor? Hur känns det när du går barfota? Hur känns det när du går med skor med hård hälkappa?
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 18:06Hmm... jag har något liknade. Känns i början 1-2 km sedan är det borta. Känns på utsidan av hälen långt ned. Som om man nyper om hälen bakifrån så långt ned som möjligt.
Min teori är att det är stötarna från asfalten när jag sätter i hälen. Jag tycker a
Hmm... jag har något liknade. Känns i början 1-2 km sedan är det borta. Känns på utsidan av hälen långt ned. Som om man nyper om hälen bakifrån så långt ned som möjligt.
Min teori är att det är stötarna från asfalten när jag sätter i hälen. Jag tycker a