Quote from Guest on 6 May 2009, 00:07Hej på er...
Nu är jag duktigt less! Jag har ont i hälsenan och det även om jag bara går helt normalt. Jag har haft detta i över 1 månad nu. Jag har ätit Voltaren T (150mg/dag), jag har testat med att varje dag duscha hälsenan med väldigt varmt vatten i
Hej på er...
Nu är jag duktigt less! Jag har ont i hälsenan och det även om jag bara går helt normalt. Jag har haft detta i över 1 månad nu. Jag har ätit Voltaren T (150mg/dag), jag har testat med att varje dag duscha hälsenan med väldigt varmt vatten i
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 00:17http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=260207
Allt du behöver veta.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=260207
Allt du behöver veta.
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 00:22Efter daglig dusch med sjukt varmt vatten en stund på hälsenan (så att hela foten sett ut som en kokt kräfta) så har jag inte bara stretchat utan även gjort tåhävningar. Det kändes rätt att göra det. Fascinerande...
Men stort tack för din länkning!
Mvh
Efter daglig dusch med sjukt varmt vatten en stund på hälsenan (så att hela foten sett ut som en kokt kräfta) så har jag inte bara stretchat utan även gjort tåhävningar. Det kändes rätt att göra det. Fascinerande...
Men stort tack för din länkning!
Mvh
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 00:27Du behöver inte skålla hälsenan. Det finns i princip noll blodflöde i den, åtminstone inte i den mängd så att skållning gör någon verkan 🙂
Du behöver inte skålla hälsenan. Det finns i princip noll blodflöde i den, åtminstone inte i den mängd så att skållning gör någon verkan 🙂
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 00:35Jaha... ok... bort med skållningen då 🙂
Däremot tror jag fortfarande på konceptet att börja i badkaret med varmt vatten... om inget annat så talar placeboeffekten för det så ta inte ifrån mig den 🙂
Tack Jonas. Det fanns mycket intressanta tips och råd
Jaha... ok... bort med skållningen då 🙂
Däremot tror jag fortfarande på konceptet att börja i badkaret med varmt vatten... om inget annat så talar placeboeffekten för det så ta inte ifrån mig den 🙂
Tack Jonas. Det fanns mycket intressanta tips och råd
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 10:30Ny här på Funbeat.
Tipset kan ha förekommit således.Spring i stället för gå.
Kolla när du påfrestar hälsenan mest.
När du går eller lufsar?Kurerat "kroniska" hälseneskador 2 gånger. 1 på var fot.
Började med att lufsa som om jag hade snäv kjol på mig
Ny här på Funbeat.
Tipset kan ha förekommit således.
Spring i stället för gå.
Kolla när du påfrestar hälsenan mest.
När du går eller lufsar?
Kurerat "kroniska" hälseneskador 2 gånger. 1 på var fot.
Började med att lufsa som om jag hade snäv kjol på mig
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 10:45Haha.... välkommen i gänget K-G. Underbara råd det har du ju alltid kommit med och det har väl alltid varit allt som inte haft TOTAL VILA med sig i receptet.;)
Haha.... välkommen i gänget K-G. Underbara råd det har du ju alltid kommit med och det har väl alltid varit allt som inte haft TOTAL VILA med sig i receptet.;)
Quote from Funbeat user on 6 May 2009, 14:57Peter - jag fick höra att kyla på hälsenan kan skynda på läkningen, men inte under de minuter man håller på med nån typ av rehab.
Själv struntade jag i det och höll vaden varm istället (roligare med värme än kyla)med hjälp av sockar och stödstrumpa, jag
Peter - jag fick höra att kyla på hälsenan kan skynda på läkningen, men inte under de minuter man håller på med nån typ av rehab.
Själv struntade jag i det och höll vaden varm istället (roligare med värme än kyla)med hjälp av sockar och stödstrumpa, jag
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 07:47Jag skulle bara vilja kommentera det underbara "maratontipset". När jag hade problem med hälsenan så kändes den som bäst efter ett långpass. Ibland kunde det ta dagar innan man kände av den över huvudtaget. Det verkar ligga något i det där...
Hörde sedan
Jag skulle bara vilja kommentera det underbara "maratontipset". När jag hade problem med hälsenan så kändes den som bäst efter ett långpass. Ibland kunde det ta dagar innan man kände av den över huvudtaget. Det verkar ligga något i det där...
Hörde sedan
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 19:37Jag har skippat alla piller och salvor samt satt igång med tåhävningar. Det känns faktiskt lite bättre redan fast det kan vara en illusion.
En dum fråga...
Jag gör själva tåhävningen med häger fot endast och sen håller jag emot med vänster fot på vägen n
Jag har skippat alla piller och salvor samt satt igång med tåhävningar. Det känns faktiskt lite bättre redan fast det kan vara en illusion.
En dum fråga...
Jag gör själva tåhävningen med häger fot endast och sen håller jag emot med vänster fot på vägen n