Quote from Guest on 22 September 2010, 12:15"Testet innehåller blodtryck och puls som mäter både rytm och hastighet. För att mäta löparens syreupptagningsförmåga testar man även blodvärdet samt gör en PEF, ett snabbt utandningsprov för att kontrollerar hur väl löparen kan andas och syresätta sitt b
"Testet innehåller blodtryck och puls som mäter både rytm och hastighet. För att mäta löparens syreupptagningsförmåga testar man även blodvärdet samt gör en PEF, ett snabbt utandningsprov för att kontrollerar hur väl löparen kan andas och syresätta sitt b
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:25Du menar dödsfallen i Midnattsloppet i Stockholm?
För en hundring vare det kanon om det var så att man får reda på om man har ett hjärtfel, men sanningen är nog mer komplicerad än en så.
Det är väl bra att man kan testa sig, om man vill ha en koll på si
Du menar dödsfallen i Midnattsloppet i Stockholm?
För en hundring vare det kanon om det var så att man får reda på om man har ett hjärtfel, men sanningen är nog mer komplicerad än en så.
Det är väl bra att man kan testa sig, om man vill ha en koll på si
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 12:39Just det, det skrev jag visst inte - med du läste mina tankar 🙂
Men då är det lite som jag anade, att det egentligen bara bevisar det man redan gissat själv och om det inte är obligatoriskt och löparen väldigt gärna vill springa finns nog risken att de
Just det, det skrev jag visst inte - med du läste mina tankar 🙂
Men då är det lite som jag anade, att det egentligen bara bevisar det man redan gissat själv och om det inte är obligatoriskt och löparen väldigt gärna vill springa finns nog risken att de
Quote from Panama B on 22 September 2010, 14:1812:30 in http://svtplay.se/v/2157431/sportnytt/21_9_22_00
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 14:40Ett bra inslag, arrangörerna verkar på det klara med att det är löparnas vaksamhet man vill öka i första hand vilket är nog så viktigt.
Tror fortfarande att de mest angelägna inte kommer att lyssna, men då har iaf arrangörerna försökt nå ut till alla. Ma
Ett bra inslag, arrangörerna verkar på det klara med att det är löparnas vaksamhet man vill öka i första hand vilket är nog så viktigt.
Tror fortfarande att de mest angelägna inte kommer att lyssna, men då har iaf arrangörerna försökt nå ut till alla. Ma
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 14:46"Tror fortfarande att de mest angelägna inte kommer att lyssna,..."
Vilka anser du vara de mest angelägna?
Utan att veta något om statistik på de som råkar illa ut under dessa lopp så tror jag det lika gärna kan vara folk som är väl förberedda men med
"Tror fortfarande att de mest angelägna inte kommer att lyssna,..."
Vilka anser du vara de mest angelägna?
Utan att veta något om statistik på de som råkar illa ut under dessa lopp så tror jag det lika gärna kan vara folk som är väl förberedda men med
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 14:55Okända hjärtfel lär inte synas i formuläret eller i ett enkelt hälsotest före start, så dem räknar jag inte in trots att det antagligen är dem man borde leta efter.
De mest angelägna (som i sugna alltså) är antagligen, enligt min teori, de som längtat, t
Okända hjärtfel lär inte synas i formuläret eller i ett enkelt hälsotest före start, så dem räknar jag inte in trots att det antagligen är dem man borde leta efter.
De mest angelägna (som i sugna alltså) är antagligen, enligt min teori, de som längtat, t
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 14:57Men vad skulle testet ge om du känner dig lite krasslig? En läkare som säger "vila!" kan man ju gå till när som helst, de finns det tretton på dussinet av. 🙂
De tar väl inga odlingar på din hals, tex?
Men vad skulle testet ge om du känner dig lite krasslig? En läkare som säger "vila!" kan man ju gå till när som helst, de finns det tretton på dussinet av. 🙂
De tar väl inga odlingar på din hals, tex?
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 15:06"Men vad skulle testet ge om du känner dig lite krasslig?"
Legitimiteten att inte ställa upp "för det har doktorn sagt". Jag tror en del drar sig för att backa ur av rädsla för att framstå som fega 🙂
(Det var väl en intressant meningsuppbyggnad?)
"Men vad skulle testet ge om du känner dig lite krasslig?"
Legitimiteten att inte ställa upp "för det har doktorn sagt". Jag tror en del drar sig för att backa ur av rädsla för att framstå som fega 🙂
(Det var väl en intressant meningsuppbyggnad?)
Quote from Panama B on 22 September 2010, 15:25>>Jag tror en del drar sig för att backa ur av rädsla för att framstå som fega
Vill dom hellre uppfattas som dumma menar du?!?! Kan det inte vara okunskap som är problemet
>>Jag tror en del drar sig för att backa ur av rädsla för att framstå som fega
Vill dom hellre uppfattas som dumma menar du?!?! Kan det inte vara okunskap som är problemet