Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHälsporre?
You need to log in to create posts and topics.

Jag blev dunderförkyld igår (halsont, feber, snuva) och i dag kan jag plötsligt inte gå på min ena häl.

De sista veckorna jag sprungit har jag i början känt att det sträcker lite/ömmar i hälarna. Men efter någon km har det gått över. Jag har inte känt

sök för hälsmärtor

Hittade lite info här: http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=5848

Min kompis har haft det och man ska verkligen mota Olle i grind annars kan det bli långvarigt. Jag undvek det i sista sekund själv. Fixade mao extra fotinlägg samt gick

annars kan mn gissa på att många fotproblem uppstår eftersom vi aldrig går barfota

Jag har drabbats av en hälsporre på höger fot. Hade väldigt ont efter löppassen och när jag klev ur sängen på morgonen. Gick till en sjukgymnast för två veckor sedan, han visade hur man skulle stretcha foten och tejpa hälen. Har även köpt en så kallad häl

Tack ni som svarat, jag gick till en sportaffär och hade turen att träffa en kille som visste exakt vad det handlade om. Hans fru som var "gammal dansare" och hade dansat barfota mycket hade samma problem.

Han visade hur jag ska tejpa foten och plockade

Hej!

Nertrampad fettkudde och hälsporre, plantar fasciit, är olika saker.
Har du en nertrampad fettkudde så är det bra (oundvikligt) med inlägg i skorna och att inte går barfota men detta blir man aldrig bra ifrån. Att tejpa foten kan säkert också minska

Tack Anette!

Jag kontaktade den kliniken du tipsade om, så får vi se om det ordnar sig med hälen. Nu kör jag styrketräning och tar så få steg som möjligt... =trist!!