Quote from Guest on 12 March 2014, 10:57Så, blåa naglar/fingertoppar, fingrar sväller till dubbel storlek och händer blir vita och domnar vid löpning samt att det håller i sig ett bra tag efter passen.. Någon som känner igen sig?
Så, blåa naglar/fingertoppar, fingrar sväller till dubbel storlek och händer blir vita och domnar vid löpning samt att det håller i sig ett bra tag efter passen.. Någon som känner igen sig?
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 11:07Japp! Efter långpass.
(men vad var frågan? 😉 )
Japp! Efter långpass.
(men vad var frågan? 😉 )
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 11:20Whyyy goood, whyyy? 😉
Nej, men det är inte skönt. Ska man behöva ha det så? Jag får det efter 1km..
Whyyy goood, whyyy? 😉
Nej, men det är inte skönt. Ska man behöva ha det så? Jag får det efter 1km..
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 11:23Okej, det är väldigt fort och då kommer en följdfråga från mig - hur håller du händerna när du springer? Både var de är i höjd och om du springer med knutna nävar eller öppna händer eller??
Okej, det är väldigt fort och då kommer en följdfråga från mig - hur håller du händerna när du springer? Både var de är i höjd och om du springer med knutna nävar eller öppna händer eller??
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 11:46Har händerna liksom öppna och armarna böjda i lite mer än 90grader. Ibland har jag händerna liksom rakt upp mot axlarna för då känns det lite bättre med svullnaden.. Har fått höra att jag springer liksom fjompigt med händerna, om det nu säger något ><
Har händerna liksom öppna och armarna böjda i lite mer än 90grader. Ibland har jag händerna liksom rakt upp mot axlarna för då känns det lite bättre med svullnaden.. Har fått höra att jag springer liksom fjompigt med händerna, om det nu säger något ><
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 20:57Ryggsäck? Sitter dom illa kan dom skära in på fel ställe och begränsa cirkulationen
Ryggsäck? Sitter dom illa kan dom skära in på fel ställe och begränsa cirkulationen
Quote from Funbeat user on 12 March 2014, 21:21Kolla in Raynauds fenomen, låter som det. Mitt "slår till" rejält efter löpning, men också ofta under. Värmepåsar, dubbla ullvantar, alltid varma händer, fast det hjälper bara till en liten del.
Kolla in Raynauds fenomen, låter som det. Mitt "slår till" rejält efter löpning, men också ofta under. Värmepåsar, dubbla ullvantar, alltid varma händer, fast det hjälper bara till en liten del.
Quote from Funbeat user on 13 March 2014, 06:43Med eller utan ryggsäck, ska dock lossa axelremmarna nästa gång!
Det där fenomenet var intressant, sådär vitt blir det. Ser ut som mina fingrar (kanske inte det mest blåa dock).
Med eller utan ryggsäck, ska dock lossa axelremmarna nästa gång!
Det där fenomenet var intressant, sådär vitt blir det. Ser ut som mina fingrar (kanske inte det mest blåa dock).
Quote from Funbeat user on 13 March 2014, 07:24Sök för det där Rebecka. Jag tänker också Raynauds och det kan ju vara bra att utesluta iaf.
Sök för det där Rebecka. Jag tänker också Raynauds och det kan ju vara bra att utesluta iaf.
Quote from Funbeat user on 13 March 2014, 07:35En sak du kan testa annars (det kanske inte hjälper alls om du har det där Raynauds, men det kostar iaf inget att prova) är att med jämna och ojämna mellanrum sträcka upp armarna ovanför huvudet och sen köra "jazzhands" neråt.
Lite jazzhandsinspiration k
En sak du kan testa annars (det kanske inte hjälper alls om du har det där Raynauds, men det kostar iaf inget att prova) är att med jämna och ojämna mellanrum sträcka upp armarna ovanför huvudet och sen köra "jazzhands" neråt.
Lite jazzhandsinspiration k