Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHörlurar för simning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej
Har letat runt en del efter ett par hörlurar (helst bluetooth) som fungerar i poolen. De enda som låter vettiga är Sonys modeller (dock inte alla med bluetooth), men de rekommenderas bara vara i vattnet ca 30min. Lite segt, dyrt och onödigt att köpa 4

Har aldrig aktiv letat efter hörlurar då musiken skulle påverka min takt

Men de som jag har sett är hård kopplat till en mp3 spelare

Bluetooth funkar inte i vattnet. Finns inga trådlösa tekniker som funkar i vattnet idag. Enda möjligheten att lyssna till musik när du simmar är lurar med trådar till en spelare som du kan ha med dig när du simmar, alternativt en kombinerad spelare och lu

Dessa fungerar med bluetooth i vatten.

https://www.indiegogo.com/projects/phazon-wireless-earbuds-guaranteed-not-to-fall#/

Vilka coola! Undrar om de sitter i små öron.

Mina Jaybra är alldeles för stora, spelar ingen roll vilken kudde jag har på dem. De ramlar ur hela tiden, så jag måste alltid ha buff när jag använder dem. Tror allvarligt att träningslurar är gjorda av män

Phazon ska, enlig deras egen utsago, vara formade för att passa alla sorters öron. Återstår att se i verkligheten. Beställer ett par snart.

Hmm... Bortsett från att Phazon är ett crowdfunding-koncept som inte levererat ännu så måste jag ändå ställa mig lite skeptisk till att det kommer att fungera bra vid simning med tanke på att Bluetoothkontakten kommer att brytas om båda hörlurarna kommer

Jag har en Tomtom-klocka med mp3 och bluetooth, den är aldrig längre bort än en meter. Radiovågor (kortvåg) går f ö visst genom vatten men inte så långt (därför använder man långvåg för kommunikation med ubåtar), en meter räcker gott. Jag tar för övrigt f

Jag har testat med sån variant tidigare, att ha liten spelare med mig och lurar, men tycker att det har varit alldeles för skakigt med konnektiviteten för att det ska kännas som om att det fungerar bra. Därav min förkärlek för sammansatta enheter. Men det

Jag förstår din skepsis. Jag har heller inte hittat någon bra lösning tidigare förutom trådbundna lurar.

Phazon har tydligen redan levererat 2 omgångar (!) och de leveransdatum som står nu är alltså nästa skeppning. I en Q/A på sidan finns det några enst

12