Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Den 6 juni 2015 är det premiär för Hallands Ultra 50 km. Vi vill visa er den fantastiska naturen som Halmstad har att erbjuda - Tylösands salta stränder, Nissans dalgång och Kanebergs djupa skogar, skriver arrangören på deras Facebooksida.

Loppet starta

Äsch. Ytterligare en svensk ultra som väljer bara Facebook som infokanal och därmed väljer bort oss som inte kan ha FB. Synd, för loppet lät bra och skulle passat in i min kalender.

Tur det numera finns så många ultror att det inte gör något om man ligg

Du kan fortfarande läsa sidan även om du inte har ett eget konto.

Tack Christian för infot. Jag har PM:at dig varför FB inte fungerar för mig. En del väljer medvetet bort FB. Men det finns också de (inkl jag) som inte kan ha FB vare sig vi vill eller inte.

Hur många höjdmeter är det ungefär?

Det låter på beskrivningen som om det är till övervägande del löpning på stigar, stämmer det? Finns det partier med hårt underlag, typ hård grus till asfalt?

/En som vill springa mjukt 🙂

Anmälningsavgift? Maxantal deltagare? Banprofil? Maxtid? Starttid? Hur många vätskestationer/Påfyllningsmöjligheter? Informationssida/Inbjudan annan än Facebook?

Jan, små föreningar kanske inte har resurser att skapa hemsidor eller marknadsföra sig och då är facebook ett bra alternativ...

Tycker det ska bli jätteroligt! Senast jag sprang i trakten var på gymnasiet när alla var tvunga att springa 12 km från Tylösa

Karin. Håller med. Det är upp till varje arrangör hur de vill marknadsföra och profilera sitt lopp och därmed vilken målgrupp de vänder sig till. Detta är helt ok, och så det ska vara.

Jag knorrade dock lite denna gång eftersom den lilla infot om loppet

Aha så det finns ingen annan kanal än FB för det här loppet? Jag letade, men hittade ingen och trodde det var jag som var dålig på att söka, men om den inte fanns alls fanns det alltså inget att hitta. Jag hade bara velat ha en pdf eller liknande med all