Quote from Guest on 14 January 2012, 19:30Nu är det dags igen att planera triathlonsäsongen och för säsongspremiär i Hallstahammar. Hallsta Triathlon körs nu för 8 året. Hemsida kommer snart men här kommer Preliminära klasser och sträckor
Junior/Senior (Sprint med drafting)
Master (sprint)
Motion
Nu är det dags igen att planera triathlonsäsongen och för säsongspremiär i Hallstahammar. Hallsta Triathlon körs nu för 8 året. Hemsida kommer snart men här kommer Preliminära klasser och sträckor
Junior/Senior (Sprint med drafting)
Master (sprint)
Motion
Quote from Funbeat user on 14 January 2012, 19:40Motion lång...varför 750m simning och inte 1500? Borde det inte vara en olympisk distans eller har det att göra med vattentempen men tanke på 2011?
Kul iaf jag längtar 🙂
Motion lång...varför 750m simning och inte 1500? Borde det inte vara en olympisk distans eller har det att göra med vattentempen men tanke på 2011?
Kul iaf jag längtar 🙂
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 13:37Det är en sprinttävling och då är det ju konstigt om motionsklassen går över olympisk distans.
Det är en sprinttävling och då är det ju konstigt om motionsklassen går över olympisk distans.
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 18:57Det står "preliminära klasser och sträckor".
Hoppas att det blir 1500m på motion lång så att man kan utmana sin tid från förra året.
Det står "preliminära klasser och sträckor".
Hoppas att det blir 1500m på motion lång så att man kan utmana sin tid från förra året.
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 21:02Som sagt så verkar det vara en sprinttävling (står ju så för junior/senior/master).
Cykel- och löpsträckor verkar vara det i kort motion. Den enda klassen som sticker ut är lång motion så jag tror att simsträckan där är rätt men cykel- och löpsträckan är
Som sagt så verkar det vara en sprinttävling (står ju så för junior/senior/master).
Cykel- och löpsträckor verkar vara det i kort motion. Den enda klassen som sticker ut är lång motion så jag tror att simsträckan där är rätt men cykel- och löpsträckan är
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 07:57Det är inte många sträckor som stämmer jämfört med 2011!
Undrar vart TS fick informationen om sträckorna??
hemsida till 2011 års tävling
http://apps.svensktriathlon.org/cupen/index.asp?NI=6&SiteID=1Information om tävlingen skall uppdateras på följand
Det är inte många sträckor som stämmer jämfört med 2011!
Undrar vart TS fick informationen om sträckorna??
hemsida till 2011 års tävling
http://apps.svensktriathlon.org/cupen/index.asp?NI=6&SiteID=1
Information om tävlingen skall uppdateras på följand
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 12:55Löpsträckan ser ut att vara fel även i kort motion, det brukar normalt vara 400-20-5, vilket alltså motsvarar en vanlig sprint men med simningen kortad från 750 till 400.
Ska man köra längre i vanliga motion vore det väl bättre att köra en riktig olympisk
Löpsträckan ser ut att vara fel även i kort motion, det brukar normalt vara 400-20-5, vilket alltså motsvarar en vanlig sprint men med simningen kortad från 750 till 400.
Ska man köra längre i vanliga motion vore det väl bättre att köra en riktig olympisk
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 21:07Hej
Löpsträckan skall vara 5 km för Motion kort.Vi vill kunna erbjuda en längre motionssträcka på "olympisk distans" med förkortad simningen med anledning att simningen i motion kan bli väldigt utdragen i tid. Vi vill i år försöka endast ha ett lopp i g
Hej
Löpsträckan skall vara 5 km för Motion kort.
Vi vill kunna erbjuda en längre motionssträcka på "olympisk distans" med förkortad simningen med anledning att simningen i motion kan bli väldigt utdragen i tid. Vi vill i år försöka endast ha ett lopp i g
Quote from Funbeat user on 16 January 2012, 22:28750m simning betyder 10 min för de bästa och knappa 15 för mig... Känns lite mesigt när man ska sitta på cykeln över en timme och springa minst tre kvart. Riktigt surt för de som är bra simmare.
750m simning betyder 10 min för de bästa och knappa 15 för mig... Känns lite mesigt när man ska sitta på cykeln över en timme och springa minst tre kvart. Riktigt surt för de som är bra simmare.
Quote from Funbeat user on 18 January 2012, 16:26Ja, som simmare med ögonen på att delta försat gången blir man inte direkt såld. Om det är tid man vill spara borde man inte kapa ner sträckan på alla tre moment istället för att kapa simningen i hälften? Det har nog intenting att göra med att simningen b
Ja, som simmare med ögonen på att delta försat gången blir man inte direkt såld. Om det är tid man vill spara borde man inte kapa ner sträckan på alla tre moment istället för att kapa simningen i hälften? Det har nog intenting att göra med att simningen b