Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHallux Valgus
You need to log in to create posts and topics.

Jag har börjat få problem med mina fötter, särskilt den ena. Stora blåsor bildas på knölen på insidan foten, strax under stortån. Det gör ont! Kanske är det Hallux Valgus?

Som det är nu tejpar jag coachtape på knölarna när jag ska springa. Idag gjorde j

Jag har nog haft liknande problem.

För mig var det så att fotvalvet var lite högt och sulan inte låg an mot fotsulan vilket gjorde att foten rörde sig lite i skon, speciellt vid värme såklart.

Jag köpte en iläggssula som tillverkades hos löplabbet och

Nu har jag också varit och gjort formgjutna sulor. Ska provspringa med dom i kväll.

De kostade mig 800 kronor de rackarna så jag hoppas de kommer hjälpa mig. Men i vilket fall kan det ju inte bli sämre av formade sulor än platta skor. 😀

Ops,
Bara du inte stämmer mig för vilseledande reklam 😉
Återkom med info hur det gick. Mvh Brz

Ingen fara 😉 Det var killen jag brukar köpa skor av som rek mig det när han såg mina fötter. (#)

Har du provsprungit ännu?

Jag sprang en mil igår kväll med mina nya sulor.

Det kändes himla bra på vänster fot men höger fot är så öm just på leden eftersom jag har en stor vätskefylld blåsa där med en lite mindra blodblåsa inuti (efter söndagen pass då jag inte tejpade över).

Prova också att smörj problemområdena t ex med vitt vaselin före träning. Jag hade problem med blåsor på lilltårna för ett par år sedan och provade att smörja, försvann nästan direkt.

OK, strumpor och skor kan bli lite sunkiga och missfärgade men det tar

Tack för tipset! Det ska jag prova! 🙂