Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHalsont som inte går över...
You need to log in to create posts and topics.

När får man och när får man inte träna? Dum fråga kanske, men man har ju hört att man ska undvika träning när man har halsont. Har varit sjuk i över två veckor. Halsen vill bara inte ge sig! Börjar snart klättra på väggarna. Ännu tråkigare eftersom jag pr

Du borde kanske ta reda på varför Du har ont i halsen? Det finns ju flera orsaker till det. Allergier, torr inomhusmiljö, infektioner, bakteriehärdade tandborstar som irriterar slemhinnorna i halsen...

Hur känner Du annars? Hängig, trött, andra symtom?

Feberfri=OK att träna. Ta det lite lugnare, ontet kan ju göra att det blir ännu lite jobbigare att springa. Att kolla vilopulsen är inte så dumt.

Jag hade ont i halsen hela tiden förut, min halsdoktor sa att det berodde på stress. Tydligen kan man spänna sig i struphuvudet så att det känns som förkylningsont.. Kanske värt att kolla?

Tack för era svar...
Känner mig allmänt trött men inte sjuk. Brukar vara morgon pigg men har varit helt utslagen på morgonen. Så kankse har man något i kroppen fortfarande? Halsen känns svullen, och svider. Känns liksom tjockt att svälja... Lever på Fishe

Känns det tjock att svälja kan Du ha en halsfluss. Är den virusbetingad syns inte det på några halsprover, utan får läka ut själv.

Jag säger att Du inte ska träna så länge det känns så.

Ja, vaknade med mer ont i halsen idag igen... Vad trött man blir! BLir nog att vila ut ordentligt denna gången... Kankse dröjer längre innan man blir förkyld igen då... Man kan ju inbilla sig iallfall... Tack Sylvia för svaret... Blir nog ingen träning än