Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHalv Ironman
You need to log in to create posts and topics.

12

Man måste nog bestämma sig för vad "klara" är för sig själv. Man "klarar" det på betydligt mindre än så i meningen att man kan komma i mål.

Den enkla tumregeln stämmer in bra på mig, min fysik och min ambitionsnivå.
Ex. Inför Kalmar JM ´09 hade jag tänkt mig ca 11:30. Om jag då hade haft ett veckosnitt på 11:30/v fördelat med 1,5/6/4h så hade jag känt mig väldigt väl förberedd. Nu blev det in

Fast med TIDEN snarare än sträckan som utgångspunkt så innebär det alltså att man behöver mindre träning (i tid) ju snabbare man siktar på att genomföra loppet. Låter lite bakvänt.

Sånt här är nog väldigt individuellt, maken genomförde IM i Kalmar på 10:53, och då körde han bara en cykelrunda i veckan på 10 mil. För min egen del tycker jag det låter som en bra tumregel! Det är ungefär så jag har tränat inför mina första tävlingar, f

Mycket handlar om vilken träningsbakgrund man har. Jag körde en olympisk distans och det var andra gången för säsongen som jag satt på cykeln 😉
Snittade 30km/h med vanlig racer och det är jag nöjd med.

Om någon i min omgivning ska springa t.ex. Gtb-va

Genomförde mitt första triathlon i Vansbro i somras med målet att ta mej i mål och ha en rolig/trevlig dag.
Tack och lov visade det sig att fler än jag inte kunde crawla utan vi körde bröstsim. Naturligtvis kom vi långt efter de andra men ambitionen var

Jo här pusslas det friskt. Imorgon ska till exempel jag först ut och cykla, sen direkt när jag kommer hem ska maken ut på långpass med en kompis, sen direkt när han kommer hem så ska jag åka på babysim med vår minsting. Sen efter babysimmet behöver jag mo

12