Quote from Guest on 5 December 2008, 13:57I senaste RW påstod de att maraton är ca 8 ggr jobbigare för kroppen än en halvmara. Stämmer det? Hur klassar ni Lidingöloppet i jämfört med de andra sträckorna?
Om man bara har som målsättning att klara av loppen på en godkänd tid. Hur klassar ni träning
I senaste RW påstod de att maraton är ca 8 ggr jobbigare för kroppen än en halvmara. Stämmer det? Hur klassar ni Lidingöloppet i jämfört med de andra sträckorna?
Om man bara har som målsättning att klara av loppen på en godkänd tid. Hur klassar ni träning
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 14:07Detta varierar nog kraftigt från individ till individ. Mina skattningar "mellan tummen o pekfingret":
Hur jobbigt själva loppet är har jag svårt att ange nån exakt faktor på. Maran är klart jobbigare än Lidingö iallafall. Lättare att diskutera återhämtnin
Detta varierar nog kraftigt från individ till individ. Mina skattningar "mellan tummen o pekfingret":
Hur jobbigt själva loppet är har jag svårt att ange nån exakt faktor på. Maran är klart jobbigare än Lidingö iallafall. Lättare att diskutera återhämtnin
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 14:51Vi måste nog definera "återhämtning".
Jag sprang 35 km i lördags i ett för mej rätt hårt tempo.
Kl 10 nästa morgon var det dags för intervallträning på Djurgårn! 🙂Och jag är INTE nån van långlöpare, springer 10-12 km några ggr per vecka.
Vi måste nog definera "återhämtning".
Jag sprang 35 km i lördags i ett för mej rätt hårt tempo.
Kl 10 nästa morgon var det dags för intervallträning på Djurgårn! 🙂
Och jag är INTE nån van långlöpare, springer 10-12 km några ggr per vecka.
Quote from Lotta W on 5 December 2008, 23:26Visst, det går att springa intervaller dagen efter Lidingöloppet, men skaderisken är väldigt mycket större än när man är utvilad. Det är bara att välja: träna hårt eller träna smart 😉
Visst, det går att springa intervaller dagen efter Lidingöloppet, men skaderisken är väldigt mycket större än när man är utvilad. Det är bara att välja: träna hårt eller träna smart 😉
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 23:55För min egen del tyckte jag att LL slet mer på musklerna medans SM slet mer på leder/senor. SM liksom nötte ner kroppen på ett annat sätt än LL.
För min egen del tyckte jag att LL slet mer på musklerna medans SM slet mer på leder/senor. SM liksom nötte ner kroppen på ett annat sätt än LL.
Quote from Funbeat user on 6 December 2008, 00:17LL tycker jag nog var 8 ggr jobbigare än en ½ mara iaf. Men som tidigare kommentarer - det är nog olika för olika personer. + olika dagsform.
Kan ej svara för SM - inte än, men fråga igen i början på juni ;).
Iaf - kan säga att ½ mara är ju sånt som man k
LL tycker jag nog var 8 ggr jobbigare än en ½ mara iaf. Men som tidigare kommentarer - det är nog olika för olika personer. + olika dagsform.
Kan ej svara för SM - inte än, men fråga igen i början på juni ;).
Iaf - kan säga att ½ mara är ju sånt som man k
Quote from Funbeat user on 6 December 2008, 09:47Har bara sprungit GBG halvmara och LL.
Dagen efter GBG kände jag inget och kunde nog tränat.
Dagen efter och två veckor efter LL hade jag ont i knäna. Släppte på för mycket i utförsbackarna tror jag.
Har bara sprungit GBG halvmara och LL.
Dagen efter GBG kände jag inget och kunde nog tränat.
Dagen efter och två veckor efter LL hade jag ont i knäna. Släppte på för mycket i utförsbackarna tror jag.