Quote from Guest on 10 September 2012, 20:04Har småtränat inför Sthlm Halvmaraton. Siktar inte på någon tid, utan mest komma runt under 2h bara....
min senaste träning:
Senaste året inga problem med knät
18:e - Midnattsloppet , 48 min (Kändes kanon, inga problem)
26:e - 15km terräng , (kände att
Har småtränat inför Sthlm Halvmaraton. Siktar inte på någon tid, utan mest komma runt under 2h bara....
min senaste träning:
Senaste året inga problem med knät
18:e - Midnattsloppet , 48 min (Kändes kanon, inga problem)
26:e - 15km terräng , (kände att
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 20:14Kom till start och känn efter när du sprungit första 5 km. Funkar det så spring 5 till osv.
Kom till start och känn efter när du sprungit första 5 km. Funkar det så spring 5 till osv.
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 20:38Ja det var ju exaktingen det jag hade velat säga åxå Micke....får nu hitta på något tillägg typ....Kör inte fortare än att du med marginal kan klara av smärtan å tänk på att starta på i princip gångartempo så att alla muskler å senor får bli uppvärmda å u
Ja det var ju exaktingen det jag hade velat säga åxå Micke....får nu hitta på något tillägg typ....Kör inte fortare än att du med marginal kan klara av smärtan å tänk på att starta på i princip gångartempo så att alla muskler å senor får bli uppvärmda å u
Quote from Funbeat user on 11 September 2012, 06:54Jag hade inte klarat en halvmara en vecka efter löparknä-smärtor, men det där verkar ju vara så hemskt olika hur snabbt man kan hämta sig. Nog att du kan ställa dig på startlinjen, men att du avbryter loppet om det gör ont. Det är inte värt att springa up
Jag hade inte klarat en halvmara en vecka efter löparknä-smärtor, men det där verkar ju vara så hemskt olika hur snabbt man kan hämta sig. Nog att du kan ställa dig på startlinjen, men att du avbryter loppet om det gör ont. Det är inte värt att springa up
Quote from Funbeat user on 11 September 2012, 06:59Ja spring inte och halta bara för att ta dig i mål!
Jag sprang en mara med plantarfasciit (min idiot) och största problemet blev inte den efteråt utan de andra överbelastningarna jag drog på mig pga felställning -belastning under loppet.... Lätt att bara
Ja spring inte och halta bara för att ta dig i mål!
Jag sprang en mara med plantarfasciit (min idiot) och största problemet blev inte den efteråt utan de andra överbelastningarna jag drog på mig pga felställning -belastning under loppet.... Lätt att bara
Quote from Ulrika Ekelund on 11 September 2012, 09:53Den här funkar för mig:
http://www.amazon.co.uk/Pro-Tec-1500-Pro-Tec-Compression/dp/B000G34VV0/ref=sr_1_9?ie=UTF8&qid=1347349911&sr=8-9
Den här funkar för mig:
http://www.amazon.co.uk/Pro-Tec-1500-Pro-Tec-Compression/dp/B000G34VV0/ref=sr_1_9?ie=UTF8&qid=1347349911&sr=8-9
Quote from Funbeat user on 11 September 2012, 09:54Gå till naprapat och få en eventuell kort muskel utmasserad och få tips på effektiv stretch.
Jag har också känt av en höft i 2-3 v och förra söndagen började det dra ända ner under knät vilket tyder på begynnande löparknä. På måndagen gick jag till naprap
Gå till naprapat och få en eventuell kort muskel utmasserad och få tips på effektiv stretch.
Jag har också känt av en höft i 2-3 v och förra söndagen började det dra ända ner under knät vilket tyder på begynnande löparknä. På måndagen gick jag till naprap