Quote from Guest on 27 September 2010, 16:10Hej! vet ni hur lång tid återhämtningen tar efter ett halvmarathon?
Hej! vet ni hur lång tid återhämtningen tar efter ett halvmarathon?
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:20Det är väl individuellt. Men för mig stämmer tumregeln "lika lång återhämtning i veckor som loppet är långt i mil". Alltså 2 veckor efter en halvmarathon.
Det är väl individuellt. Men för mig stämmer tumregeln "lika lång återhämtning i veckor som loppet är långt i mil". Alltså 2 veckor efter en halvmarathon.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:24så de är omöjligt att springa ett lopp efter 1 vecka igen?
så de är omöjligt att springa ett lopp efter 1 vecka igen?
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:27Om jag har maxat på loppet så kan jag nog springa ett lopp veckan efter. Men de gånger jag har gjort det så har prestationen inte blivit den önskade. Så för att kunna prestera på topp behöver i alla fall jag minst 2 veckor.
Om jag har maxat på loppet så kan jag nog springa ett lopp veckan efter. Men de gånger jag har gjort det så har prestationen inte blivit den önskade. Så för att kunna prestera på topp behöver i alla fall jag minst 2 veckor.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:34Beror på hur ovan du är vid ansträngningen. Springer du mycket (säg 4-5 mil/v eller mer), är du nog fräsch en vecka efter!
Beror på hur ovan du är vid ansträngningen. Springer du mycket (säg 4-5 mil/v eller mer), är du nog fräsch en vecka efter!
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:41ja springer minst 5 gånger i veckan! så de skulle kunna gå då?
ja springer minst 5 gånger i veckan! så de skulle kunna gå då?
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:43Om du tar det lugnt nog, så går det säkert. Du är väl ganska ung också, då hämtar man sig fortare!
Om du tar det lugnt nog, så går det säkert. Du är väl ganska ung också, då hämtar man sig fortare!
Quote from Camilla Höög on 27 September 2010, 16:45Klart det går att springa. Frågan är hur du kommer att prestera. Om du kör full tävlingsfart på båda så kanske det blir tufft eller så går det alldeles utmärkt.
Det finns flera tävlingar som pågår under flera dagar med ett marathon om dagen och för dem s
Klart det går att springa. Frågan är hur du kommer att prestera. Om du kör full tävlingsfart på båda så kanske det blir tufft eller så går det alldeles utmärkt.
Det finns flera tävlingar som pågår under flera dagar med ett marathon om dagen och för dem s
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:48Mitt svar gällde om att prestera. Annars är det så klart inga problem. Men jag behöver 2v. Å andra sidan är jag ju en veteranlöpare och vi behöver väl ofta lite längre återhämtning.
Mitt svar gällde om att prestera. Annars är det så klart inga problem. Men jag behöver 2v. Å andra sidan är jag ju en veteranlöpare och vi behöver väl ofta lite längre återhämtning.
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 16:49ja ja är ganska ung 18 år! men jag ska nog testa om de går i alla fall
ja ja är ganska ung 18 år! men jag ska nog testa om de går i alla fall