Quote from Guest on 9 May 2011, 14:08Hej!
Har två mål under 2011 och det är att komma under sub 90 på halvmaraton och sub 40 på milen (ps högt ställda mål). Sub 90 är tänkt att klaras av på Stockholm halvmaraton samt sub 40 på hässelbyloppet (3 veckor senare). Jag har tränat enligt Jack D p
Hej!
Har två mål under 2011 och det är att komma under sub 90 på halvmaraton och sub 40 på milen (ps högt ställda mål). Sub 90 är tänkt att klaras av på Stockholm halvmaraton samt sub 40 på hässelbyloppet (3 veckor senare). Jag har tränat enligt Jack D p
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 14:18Hur ser din träning ut, och vad har du för olika träningstempon?
Angående VO2max så går det ju inte att ha ett för högt värde, men däremot finns det ju en gräns för när resten av kroppen inte är på samma nivå, så att säga.
Hur ser din träning ut, och vad har du för olika träningstempon?
Angående VO2max så går det ju inte att ha ett för högt värde, men däremot finns det ju en gräns för när resten av kroppen inte är på samma nivå, så att säga.
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 16:02Hej!
Kör 6 pass löpträning/vecka.
3 Kvalitetspass (VOmaxintervaller, snabbdistans, samt tröskelintervaller) samt även en del kortare intervaller för löpekonomi t ex 10*200meter.
2 lugna återhämntningsjobb
1 långdistans.Frågan är om VOmaxintervallerna
Hej!
Kör 6 pass löpträning/vecka.
3 Kvalitetspass (VOmaxintervaller, snabbdistans, samt tröskelintervaller) samt även en del kortare intervaller för löpekonomi t ex 10*200meter.
2 lugna återhämntningsjobb
1 långdistans.
Frågan är om VOmaxintervallerna
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 16:14Spontant skulle jag säga att tre kvalitetspass per vecka är alldeles för mycket. Satsa på max två, med inriktning på snabbdistans och tröskelintervaller.
I övrigt skulle jag köra mer distanspass, 45-60 minuter i 4.30-4.40.
Det blir enklare att komma med
Spontant skulle jag säga att tre kvalitetspass per vecka är alldeles för mycket. Satsa på max två, med inriktning på snabbdistans och tröskelintervaller.
I övrigt skulle jag köra mer distanspass, 45-60 minuter i 4.30-4.40.
Det blir enklare att komma med
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 16:20Av helt egen erfarenhet (förra året) så inledde jag lugnt med höga 1:34 på Gbg-varvet. Körde tre pass i veckan efter FIRST training program (www.furman.edu/first) och var snubblande nära 1:30 på Sthlm halvmara (disponerade loppet klantigt) och gjorde sen
Av helt egen erfarenhet (förra året) så inledde jag lugnt med höga 1:34 på Gbg-varvet. Körde tre pass i veckan efter FIRST training program (www.furman.edu/first) och var snubblande nära 1:30 på Sthlm halvmara (disponerade loppet klantigt) och gjorde sen
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 17:49Kollade på First programmet och deras halvmaraprogram. Farterna där påminner om Jack Daniels Vdot. Det verkar också som att de inte har några VOmaxintervaller.
Körde Vomaxintervaller i din träning Erik? La du oxå in var 3 eller 4 vecka lite lugnare?
Kollade på First programmet och deras halvmaraprogram. Farterna där påminner om Jack Daniels Vdot. Det verkar också som att de inte har några VOmaxintervaller.
Körde Vomaxintervaller i din träning Erik? La du oxå in var 3 eller 4 vecka lite lugnare?
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 09:43Kör ofta VO2max på måndagar el tisdagar.
Snabbdistans onsdag eller torsdag.
Långpass lördag el söndag.
Lugnare vecka var tredje eller fjärde vecka.
Köp boken "Run less, run faster" om du är nyfiken på fördjupning. Den är väldigt bra tycker jag.
Kör ofta VO2max på måndagar el tisdagar.
Snabbdistans onsdag eller torsdag.
Långpass lördag el söndag.
Lugnare vecka var tredje eller fjärde vecka.
Köp boken "Run less, run faster" om du är nyfiken på fördjupning. Den är väldigt bra tycker jag.