Quote from Guest on 14 June 2008, 19:58OK Ravinen hälsar alla deltagare välkomna till den första upplagan av Hammarby Hill XC, motionstävling i mountainbike!
Tävlingen hålls lördagen 20 september. Start och mål är vid Skistars anläggning Hammarbybacken vid Sickla i sydöstra Stockholm.
Tävlin
OK Ravinen hälsar alla deltagare välkomna till den första upplagan av Hammarby Hill XC, motionstävling i mountainbike!
Tävlingen hålls lördagen 20 september. Start och mål är vid Skistars anläggning Hammarbybacken vid Sickla i sydöstra Stockholm.
Tävlin
Quote from Funbeat user on 14 June 2008, 20:08Är det någon som ver hur denna banan är i jämförelse med t ex Lida Loop. Mer eller mindre teknisk? Mer backar (kan man tro med tanke på namnet)? Jag körde Lida Loop i år och hade gärna sett att det var mer tekniska stigar och lite mindre av grusvägar.
Är det någon som ver hur denna banan är i jämförelse med t ex Lida Loop. Mer eller mindre teknisk? Mer backar (kan man tro med tanke på namnet)? Jag körde Lida Loop i år och hade gärna sett att det var mer tekniska stigar och lite mindre av grusvägar.
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 13:33Det är nog mer grusstigar än tekniska småstigar på denna bana. Men vänta till den exakta banbeskrivningen kommer!
Det är nog mer grusstigar än tekniska småstigar på denna bana. Men vänta till den exakta banbeskrivningen kommer!
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 09:56Jag cyklade Nationaldagsloppet förra året och det gick i samma skogar som HammarbyHill skall köras. Har även cyklat LidaLoop. Jag är ingen expert, men jag tycker att singel tracksen p LidaLoop var längre, men inte lika tekniska som Nationaldagsloppet.
Se
Jag cyklade Nationaldagsloppet förra året och det gick i samma skogar som HammarbyHill skall köras. Har även cyklat LidaLoop. Jag är ingen expert, men jag tycker att singel tracksen p LidaLoop var längre, men inte lika tekniska som Nationaldagsloppet.
Se
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 10:44Ska provköra banan nu på lördag den 6:e. Efter det kan man nog avgöra hur den kan vara jämfört med LidaLoop. Sen vet man ju aldrig hur vädret ska bli, men det är väl det som skoj eller 🙂
Ska provköra banan nu på lördag den 6:e. Efter det kan man nog avgöra hur den kan vara jämfört med LidaLoop. Sen vet man ju aldrig hur vädret ska bli, men det är väl det som skoj eller 🙂
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 11:51Det är väl några vändor uppför backen va??
Jag hade intensionen att köra men har blivit tok förkyld så jag avstår, tyvärr.
Det är ju kul med ett lopp så centralt som det ändå är.
Det är väl några vändor uppför backen va??
Jag hade intensionen att köra men har blivit tok förkyld så jag avstår, tyvärr.
Det är ju kul med ett lopp så centralt som det ändå är.
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 00:43Ser med spänning fram mot "provkörningskommentarer" 🙂
På siten finns en banprofil för varvbanan och spurtvarvet.
Är det meningen att man skall köra två varv på varvbanan och avsluta med ett spurtvarv eller ...?
Ser med spänning fram mot "provkörningskommentarer" 🙂
På siten finns en banprofil för varvbanan och spurtvarvet.
Är det meningen att man skall köra två varv på varvbanan och avsluta med ett spurtvarv eller ...?
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 21:15Ops, det här kan bli jobbigt om det blir regnigt. Men å andra sidan vad är det som inte är jobbigt att utföra när det regnar.
Några kommentarer om banan.
3 gånger ska man uppför Hammarby backen, vid starten, efter varvningen och början på spurtvarvet. Må
Ops, det här kan bli jobbigt om det blir regnigt. Men å andra sidan vad är det som inte är jobbigt att utföra när det regnar.
Några kommentarer om banan.
3 gånger ska man uppför Hammarby backen, vid starten, efter varvningen och början på spurtvarvet. Må
Quote from Funbeat user on 7 September 2008, 21:36Tack för kommentarerna.
Tre gånger upp för Hammarbybacken 🙁 hemska tanke.
Tack för kommentarerna.
Tre gånger upp för Hammarbybacken 🙁 hemska tanke.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 10:51Och då undrar jag bara var i Hammarbybacken själva dragningen går? Rakt uppför backen eller vägen som kröker runt östra sidan av berget upp till toppen?
Och då undrar jag bara var i Hammarbybacken själva dragningen går? Rakt uppför backen eller vägen som kröker runt östra sidan av berget upp till toppen?