Quote from Guest on 3 July 2010, 00:21Måste man ha handskar i cykel tävlingar ?
Finns det någon regel om detta ?
Måste man ha handskar i cykel tävlingar ?
Finns det någon regel om detta ?
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 00:31Nej!
Nej!
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 01:09För bmx kräver reglementet "handskar som helt täcker cyklistens fingertoppar".
För crosscountry ska man ha "handskar".
För downhill rekommenderar UCI starkt "heltäckande handskar" och för nationella tävlingar i Sverige är "heltäckande handskar" ett krav
För bmx kräver reglementet "handskar som helt täcker cyklistens fingertoppar".
För crosscountry ska man ha "handskar".
För downhill rekommenderar UCI starkt "heltäckande handskar" och för nationella tävlingar i Sverige är "heltäckande handskar" ett krav
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 08:48Då fick jag lära mig något nytt, redan innan frukosten. 🙂
Då fick jag lära mig något nytt, redan innan frukosten. 🙂
Quote from Lena O on 3 July 2010, 12:10Jag kör sällan med Hanskar, men har de med mig ifall turen bjuder på snabba nerförsåkning
Jag kör sällan med Hanskar, men har de med mig ifall turen bjuder på snabba nerförsåkning
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 13:59Jag har alltid handskar på tävling och i sällskap med andra.
Jag har alltid handskar på tävling och i sällskap med andra.
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 14:24Jag kör alltid med handskar. Handskar känns som en billig försäkring.
Jag kör alltid med handskar. Handskar känns som en billig försäkring.
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 11:21Byggvaruhusen brukar ha handskar som duger för cykling o längdskidåkning för sådär 30 spänn paret ...
Byggvaruhusen brukar ha handskar som duger för cykling o längdskidåkning för sådär 30 spänn paret ...
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 11:51Försäkring för vad? Ful solbränna? 😉
Efter en cykelincident i våras (landsväg) så inser jag att skrapsår är en bagatell i förhållande till vad som kan hända, varför JAG avstår från handskar när det inte är befogat av temperaturmässiga skäl. Jag tycker d
Försäkring för vad? Ful solbränna? 😉
Efter en cykelincident i våras (landsväg) så inser jag att skrapsår är en bagatell i förhållande till vad som kan hända, varför JAG avstår från handskar när det inte är befogat av temperaturmässiga skäl. Jag tycker d
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 18:25Önskar att jag hade haft handskar när jag kraschade nyligen. Kommer få sjukt fula ärr på 6 knogar.
Önskar att jag hade haft handskar när jag kraschade nyligen. Kommer få sjukt fula ärr på 6 knogar.