Quote from Guest on 4 October 2013, 11:17Tjena!
Jag tänkte komma med ett litet tips till er som lätt blir kalla om händerna när ni springer. Tidigare i veckan köpte jag ett par på Biltema (http://www.biltema.se/sv/Bygg/Arbetsklader-och-Skyddsutrustning/Handskar/Handskar-i-nylonmikrofiber-38275/)
Tjena!
Jag tänkte komma med ett litet tips till er som lätt blir kalla om händerna när ni springer. Tidigare i veckan köpte jag ett par på Biltema (http://www.biltema.se/sv/Bygg/Arbetsklader-och-Skyddsutrustning/Handskar/Handskar-i-nylonmikrofiber-38275/)
Quote from Funbeat user on 4 October 2013, 11:27Ja ibland funkader det lika bra med det billiga alternativet som med det dyraste! Kul!
Ja ibland funkader det lika bra med det billiga alternativet som med det dyraste! Kul!
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 09:40Nu blev jag lite nyfiken men undrande. Oftast brukar arbetshandskar var konstruerade som luftiga och ventiler på handryggen och täta och skyddande i handflatan/insidan. Det är "baklänges" mot hur jag vill ha ett par löparhandskar och tillåter då att hande
Nu blev jag lite nyfiken men undrande. Oftast brukar arbetshandskar var konstruerade som luftiga och ventiler på handryggen och täta och skyddande i handflatan/insidan. Det är "baklänges" mot hur jag vill ha ett par löparhandskar och tillåter då att hande
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 11:20Rolle: Du har nog bara kikat på verkstadshandskar, men givetvis finns det arbetshandskar för alla sorters arbeten, även utomhus, på vintern, såna man arbetar bitvis i vatten med (och såna som jag inom kemisk industri behöver för att inte bli av med händer
Rolle: Du har nog bara kikat på verkstadshandskar, men givetvis finns det arbetshandskar för alla sorters arbeten, även utomhus, på vintern, såna man arbetar bitvis i vatten med (och såna som jag inom kemisk industri behöver för att inte bli av med händer
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 13:02Intressant det där med skidhandskar, Jessie. Berätta mer. Var köper man dem och vad rekommenderar du?
Intressant det där med skidhandskar, Jessie. Berätta mer. Var köper man dem och vad rekommenderar du?
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 13:52Ejendals eller Guide. Finns många modeller, allt från jättetunna till tjocka varmfodrade. Möjligen håller de inte lika länge som de allra bästa skidhandskarna, men å andra sidan kostar de ju en bråkdel. Finns handskar för 30 kronor som utan vidare håller
Ejendals eller Guide. Finns många modeller, allt från jättetunna till tjocka varmfodrade. Möjligen håller de inte lika länge som de allra bästa skidhandskarna, men å andra sidan kostar de ju en bråkdel. Finns handskar för 30 kronor som utan vidare håller
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 14:05Toppen! Tack. Det ska jag kolla in.
Toppen! Tack. Det ska jag kolla in.
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 14:29Har kollat in Ejendals hemsida och det fanns ju rätt mycket handskar där. Har ni några tips om vad jag ska kolla efter? Jag är främst ute efter ett par för rullskidåkning och ett par ofodrade för vanlig skidåkning när det inte är så kallt. Kanske t.o.m. k
Har kollat in Ejendals hemsida och det fanns ju rätt mycket handskar där. Har ni några tips om vad jag ska kolla efter? Jag är främst ute efter ett par för rullskidåkning och ett par ofodrade för vanlig skidåkning när det inte är så kallt. Kanske t.o.m. k
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 15:22Mina ejendals heter Tegera och har vitt skinn på insidan. De är vattentäta så jag har de när jag seglar och när jag åker skidor! Mina kostade 150:- finns säkert billigare.
Mina ejendals heter Tegera och har vitt skinn på insidan. De är vattentäta så jag har de när jag seglar och när jag åker skidor! Mina kostade 150:- finns säkert billigare.
Quote from Funbeat user on 5 October 2013, 18:06http://www.clasohlson.com/se/se/b/Bygg/Skydd/Handskar
Finns att välja på. För skidor är det bäst att prova o känna så att inga sömmar sitter fel, dvs inte i tumveck eller där remmarna klämmer om handled o handrygg
http://www.clasohlson.com/se/se/b/Bygg/Skydd/Handskar
Finns att välja på. För skidor är det bäst att prova o känna så att inga sömmar sitter fel, dvs inte i tumveck eller där remmarna klämmer om handled o handrygg