Quote from Guest on 17 April 2012, 13:55Hej!
Under maj kommer jag vara ledig 2 veckor och ha massor av tid att träna. Vill gärna ha tips på hur jag gör detta på bästa sätt dock, vill gärna röra mig varje dag (gärna flera timmar) men hur mycket tål kroppen? I dagsläget styrketränar jag 2-3 ggr/
Hej!
Under maj kommer jag vara ledig 2 veckor och ha massor av tid att träna. Vill gärna ha tips på hur jag gör detta på bästa sätt dock, vill gärna röra mig varje dag (gärna flera timmar) men hur mycket tål kroppen? I dagsläget styrketränar jag 2-3 ggr/
Quote from Elias Engqvist on 17 April 2012, 14:05Löpning, cykel, simning, styrketräning och vila. Kombinera dessa 3 per dag enl. ett rullande schema! Skulle jag gjort Sen får du anpassa distanser och intensitet så det inte blir för tungt. Du ska vara trött efter passet, inte före! (Efter vilopasset ska
Löpning, cykel, simning, styrketräning och vila. Kombinera dessa 3 per dag enl. ett rullande schema! Skulle jag gjort Sen får du anpassa distanser och intensitet så det inte blir för tungt. Du ska vara trött efter passet, inte före! (Efter vilopasset ska
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 15:555-6 timmar cykelträning om dagen utom måndagen i V 2. Då kan du få massage.
5-6 timmar cykelträning om dagen utom måndagen i V 2. Då kan du få massage.
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 16:08Packa en ryggsäck med lunch och fika och ge dig ut i naturen, besök nåt ställe du är nyfiken på och njut av en härlig vårdag.
Packa en ryggsäck med lunch och fika och ge dig ut i naturen, besök nåt ställe du är nyfiken på och njut av en härlig vårdag.
Quote from Funbeat user on 17 April 2012, 16:11Träningsläger låter ju spännande. Det skulle jag kunna tänka mig att själv göra om tiden tillät. Men jag såg att Göteborgsvarvet också låg i kalendern så du får väl förhålla dig till det loppet.
Träningsläger låter ju spännande. Det skulle jag kunna tänka mig att själv göra om tiden tillät. Men jag såg att Göteborgsvarvet också låg i kalendern så du får väl förhålla dig till det loppet.
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 11:35Gött, tack för tipsen! Ser fram emot mina träningsveckor 🙂
Gött, tack för tipsen! Ser fram emot mina träningsveckor 🙂
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 12:22Jag gjorde ett 3-dagars miniläger för två veckor sedan (kanske därför jag blev skadad, även om jag var sliten innan). Fe pass orientering och ett pass intervaller. Härligt slut man blev, men det var även ganska rofyllt att bara äta, sova och träna. Nyckel
Jag gjorde ett 3-dagars miniläger för två veckor sedan (kanske därför jag blev skadad, även om jag var sliten innan). Fe pass orientering och ett pass intervaller. Härligt slut man blev, men det var även ganska rofyllt att bara äta, sova och träna. Nyckel
Quote from Funbeat user on 18 April 2012, 13:18Jag tror nog du kan tåla att öka på mängden när man tittar i din kalender. Tänk dig dock för när det gäller intensiteten, och se till att vila/sova extra mycket om du nu ökar på mängden rejält. Självklart också viktigt att du ser till att få i dig tillräc
Jag tror nog du kan tåla att öka på mängden när man tittar i din kalender. Tänk dig dock för när det gäller intensiteten, och se till att vila/sova extra mycket om du nu ökar på mängden rejält. Självklart också viktigt att du ser till att få i dig tillräc