Quote from Guest on 31 December 2009, 00:40Mål: Gbg-varvet om 20 veckor. Tiden kvittar, vill bara kunna springa hela vägen.
Jag: Började springa i somras, från noll i löperfarenhet. Kan nu springa 8 km på ungefär 1 h, men då börjar höfterna göra lite ont mot slutet (misstänker kass bålstyrka,
Mål: Gbg-varvet om 20 veckor. Tiden kvittar, vill bara kunna springa hela vägen.
Jag: Började springa i somras, från noll i löperfarenhet. Kan nu springa 8 km på ungefär 1 h, men då börjar höfterna göra lite ont mot slutet (misstänker kass bålstyrka,
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 00:50Det finns nog ingen träning där man förbättrar sig så snabbt, framför allt i början, som löpning. När jag började springa för ett antal år sedan förbättrade jag mig från att knappt kunna jogga 3km till att springa milen under 50 min i stort sett under en
Det finns nog ingen träning där man förbättrar sig så snabbt, framför allt i början, som löpning. När jag började springa för ett antal år sedan förbättrade jag mig från att knappt kunna jogga 3km till att springa milen under 50 min i stort sett under en
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 09:32Lägg även till lite styrke/bål träning så att du blir lite starkare i överkroppen så ska du nog se att mållet är nära.
Skynda långsamt så ska skade risken vara minimal.
Lägg även till lite styrke/bål träning så att du blir lite starkare i överkroppen så ska du nog se att mållet är nära.
Skynda långsamt så ska skade risken vara minimal.
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 09:38Hej Marie, kul att du börjat springa! Jag gjorde precis som du för ett par år sedan. Började jogga i mars 2007 och sprang sedan halvmarathon i september. Följde Anders Szalkais program från marathon.se, det funkade jättebra. Så där har du ett utmärkt uppl
Hej Marie, kul att du börjat springa! Jag gjorde precis som du för ett par år sedan. Började jogga i mars 2007 och sprang sedan halvmarathon i september. Följde Anders Szalkais program från marathon.se, det funkade jättebra. Så där har du ett utmärkt uppl
Quote from Olof Robertson on 4 January 2010, 15:55Vill bara säga lycka till! Sprang GBG-varvet första gången förra året - vilken lycka när jag tog mig i mål! Hade aldrig sprungit så långt tidigare, utan bara milen som max, + runt 17 kg en gång tre veckor innan loppet. Jag orkade springa hela vägen, det k
Vill bara säga lycka till! Sprang GBG-varvet första gången förra året - vilken lycka när jag tog mig i mål! Hade aldrig sprungit så långt tidigare, utan bara milen som max, + runt 17 kg en gång tre veckor innan loppet. Jag orkade springa hela vägen, det k
Quote from Funbeat user on 5 January 2010, 18:39Japp träningen är startad i dag:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=4217sprang oxo 1:a gången förra året, så i år blir det lite snabbare
😉
Japp träningen är startad i dag:
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=4217
sprang oxo 1:a gången förra året, så i år blir det lite snabbare
😉