Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHar just kommit igång igen...
You need to log in to create posts and topics.

...och det går ju så himla bra! Har "bara" promenerat (>1 timme om dan) under vintern och fick för mig att testa löpdojorna nu och det går ju så himla bra! MEN jag är osäker på om jag inte borde försöka ta det lite lugnt? Är rädd för att få skador så hela

Gå ut lugnt, öka doserna långsamt, lyssna på kroppen, var inte rädd för att vila en dag eller två extra om kroppen säger till om överanstränging.

Jag sprang kom igång igen i februari efter vinteruppehåll. Sprang en gång i veckan, 4, 5 och 6 km. Inga prob

Du kan säkert jogga 3-4 pass per vecka, om du tar det lugnt och känner efter. Stretcha efteråt och ta hand om dig själv med mkt sömn och bra mat. 🙂 Känner du att du behöver vila ett par dagar/ nån vecka så gör det. Variera mellan promenader och joggning

marathon.se har ett kom igång program som bygger på att man tränar 3-4 gånger varje vecka. Jag har själv kommit igång med min löpträning genom ett liknande program, när man blandar löpning och gång för att sedan övergå helt till löpning.
Programmet hittar

Du ska tänka på att någorlunda fräscha skor som passar din anatomi. Köp helst hos någon som vet vad dom gör när dom kollar vad som passar dig. Löplabbet, Ski&run och Löp&skokliniken är tre bra ställen i Göteborg.

Tick å tack för kommentarer. Det får bli 3-4 pass/vecka, plus cykel 12 km 5ggr/vecka, styrketräning 2 ggr.