Quote from Guest on 29 March 2010, 15:51Började träna inför min första marathon i Stockholm och hade kommit igång bra med Szalskais schema och sen blev jag sjuk. Har nu varit utan träning i två veckor. Trodde att jag skulle kunna börja löpträningen idag igen, men efter gårdagens långpromenad va
Började träna inför min första marathon i Stockholm och hade kommit igång bra med Szalskais schema och sen blev jag sjuk. Har nu varit utan träning i två veckor. Trodde att jag skulle kunna börja löpträningen idag igen, men efter gårdagens långpromenad va
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 16:01kört är det naturligtvis inte på något sätt! Man brukar säga att det tar lika många veckor att komma tillbaka som man var sjuk. följer man det skulle du vara inne i schemat igen om 2 veckor. ta det lugnt och öka succesivt så att du inte blir sjuk igen.
L
kört är det naturligtvis inte på något sätt! Man brukar säga att det tar lika många veckor att komma tillbaka som man var sjuk. följer man det skulle du vara inne i schemat igen om 2 veckor. ta det lugnt och öka succesivt så att du inte blir sjuk igen.
L
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 16:02Man blir sjuk då och då och tappar träningsveckor.Det hör till. Försök börja efter träningsschemat så gott det går. Stryk något pass om du blir trött. Jag vet inte vad du följer för program, men för att springa ett marathon på ett bra sätt brukar jag behö
Man blir sjuk då och då och tappar träningsveckor.Det hör till. Försök börja efter träningsschemat så gott det går. Stryk något pass om du blir trött. Jag vet inte vad du följer för program, men för att springa ett marathon på ett bra sätt brukar jag behö
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 16:24Det är låååååååångt ifrån kört. Jag råkade på en skada för några år sedan som plockade bort större delen av löpningen i Mars. Det gick bra på maran ändå. Det du gjort hittills ligger som en bra bas.
Det är låååååååångt ifrån kört. Jag råkade på en skada för några år sedan som plockade bort större delen av löpningen i Mars. Det gick bra på maran ändå. Det du gjort hittills ligger som en bra bas.
Quote from Funbeat user on 29 March 2010, 18:09Tack allihop! Så skönt att höra 🙂
Jag ska börja med lite simning denna vecka och promenader och löpträning nästa vecka.
Tack allihop! Så skönt att höra 🙂
Jag ska börja med lite simning denna vecka och promenader och löpträning nästa vecka.
Quote from Funbeat user on 2 April 2010, 18:33Jag har aldrig sprungit maraton men läste i iform om 5-1 metoden. Ett par tjejer ville ha hjälp när de inte lyckats träna som tänkt inför maran. De skulle då för att klara det, springa 5minuter-gå 1minut-springa5-gå1 osv HELA loppet. Det gick tydligen bra
Jag har aldrig sprungit maraton men läste i iform om 5-1 metoden. Ett par tjejer ville ha hjälp när de inte lyckats träna som tänkt inför maran. De skulle då för att klara det, springa 5minuter-gå 1minut-springa5-gå1 osv HELA loppet. Det gick tydligen bra
Quote from Funbeat user on 2 April 2010, 19:13Det är absolut inga problem! Kör på. Checka min kalender, så ska du få se att det är fler som varit sjuka... Har en 2-åring som drar hem allt möjligt och omöjligt från dagis. 🙂
Jag kan inte minnas att jag varit så mycket sjuk tidigare som under de sen
Det är absolut inga problem! Kör på. Checka min kalender, så ska du få se att det är fler som varit sjuka... Har en 2-åring som drar hem allt möjligt och omöjligt från dagis. 🙂
Jag kan inte minnas att jag varit så mycket sjuk tidigare som under de sen
Quote from Funbeat user on 3 April 2010, 09:49Hur långt hade du kommit på långpassen (kilometer)?
Försök att starta försiktigt med lätta distanspass. Varva gärna med gång.
Vänta med kvalitetspassen någon/några veckor.
Vet inte om du har sätt upp något tidsmål för SM.
Men jag skulle starta ungefär
Hur långt hade du kommit på långpassen (kilometer)?
Försök att starta försiktigt med lätta distanspass. Varva gärna med gång.
Vänta med kvalitetspassen någon/några veckor.
Vet inte om du har sätt upp något tidsmål för SM.
Men jag skulle starta ungefär
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 17:53Missa 2 veckor är väl ingenting. Jag har missat 3 månader.
Missa 2 veckor är väl ingenting. Jag har missat 3 månader.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 18:55Hanna-Mari....tror att det är djävligt viktigt att du kommer in i ett tempo som du tror att du kanske kan överleva runt hela loppet. Mitt tips är att du hänger på dom där FARTHÅLLARNA som kutar omkring med flaggor å i början med balonger... å då kan du ju
Hanna-Mari....tror att det är djävligt viktigt att du kommer in i ett tempo som du tror att du kanske kan överleva runt hela loppet. Mitt tips är att du hänger på dom där FARTHÅLLARNA som kutar omkring med flaggor å i början med balonger... å då kan du ju